singoz Postad 25 december 2011 Postad 25 december 2011 Hej! Har kopplat en Yoga EM-278 till min 60D, men ljudet blir vääääldigt lågt. Kör med magic lantern, så om jag skruvar upp Digital Gain, så blir det vääääldigt mycket brus. Någon som vet vad jag kan testa med? :) Tack på förhand! :) MVH Anton. 0 Citera
StenR Postad 25 december 2011 Postad 25 december 2011 Vad står analog gain på? Har du ett fräscht batteri i miken? 0 Citera
singoz Postad 25 december 2011 Författare Postad 25 december 2011 Batteriet är nytt, men ska testa ett annat sen, man vet aldrig. Analog gain står på 26. Och skruvar man upp digital gain blir det sjukt mycket brus. Kanske de blir om man får igång ljudet också men de kan ja inte veta. Men jag testade en annan mic, och även på den blev ljudet lågt men lite lite högre. På denna mic var det heller inte så mycket brus. men den var ändå inte intressant för märkte att den bara spelade in på left.. Men 0 Citera
StenR Postad 25 december 2011 Postad 25 december 2011 Har du provat att ändra på stereo/mono-inställningen på miken? Har du miken på kameran eller med någon typ av förlängningssladd? Hur långt ifrån är ljudkällan när du spelar in? Om du bara får ut ett monoljud ur en mik så kan du göra om det till stereo (dvs ljud på både L och R) med en sån här: Amazon.com: Cables To Go 40630 2.5mm Mono Male to 3.5mm Stereo Female Adapter (Metallic Silver): Electronics 0 Citera
singoz Postad 26 december 2011 Författare Postad 26 december 2011 Hej! Kom på att jag hade en extern ljudinspelare som jag kunde koppla in mikrofonerna i. Men samma resultat där, dvs, lågt ljud, och bara L som fungerar. DVS inget problem med kameran eller Magic Lantern. Så jag kommer väl köpa en ny typ Röde eller liknande ganska snart :) . Men tack för svar! :D 0 Citera
beman376 Postad 27 december 2011 Postad 27 december 2011 Ljudet blir alltid väldigt märkligt när man kopplar till DSLR-kameror har jag upplevt. Därför rekommenderar jag verkligen att spela in ljud på extern ljudinspelare. 0 Citera
StenR Postad 27 december 2011 Postad 27 december 2011 Ljudet blir alltid väldigt märkligt när man kopplar till DSLR-kameror har jag upplevt. Därför rekommenderar jag verkligen att spela in ljud på extern ljudinspelare. Jag vet inte om konstigt är rätt ord, men det blir ju inte så bra men den inbyggda mono-mikrofonen och även med en extern mik så gör ju AGC:n att det brusar rätt rejält. Med Magic Lantern på Canons kameror så blir det så bra det kan bli med den inbyggda mikförstärkaren, givetvis är en extern inspelare bättre men det är ju inte alltid praktiskt. 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.