Gå till innehåll

Recording


h.cewers

Recommended Posts

I vissa delar av filmen som jag och några polare håller på med så vill vi att man ska förstå att det är personerna i filmen som spelar in. För att man ska förstå det vill vi ha någon sorts ram runt bilden och en text som säger "rec" uppe i nåt hörn. Hoppas alla förstår mitt problem.

Använder mig av AP Pro, har även After Effects men förstår inget av det.

 

/Hugo

Länk till kommentar
Share on other sites

För det första så du ska förstå lite om AfterEffects kan du ju kolla bland alla de "tutorials" som finns i den klistrade tråden här i forumet.

 

Men det är väll bara att skapa en text med hjälp av effekten "Text". För att kuna göra detta behöver du kanske först skapa en "adjusment layer" och lägga effekten på den. Sen kan du ju skapa en "solid layer" som är röd eller nått och maska den så den blir rund. ;)

Länk till kommentar
Share on other sites

Till det behöver du inte använda After Effects. Efterssom du använder Premiere Pro så kan du ju trycka på F9 för att öppna Adobe Title Designer. Då kan du få ordet REC över filmen du spelat in utan problem. Adobe Title Designer kan även öppnas via File > New > Title...

 

EDIT: Att göra en ram går också att göra med Adobe Title Designer. Beroende på hur du vill ha den går det ju även att använda video-effekten Crop och med hjälp av den "ta bort" lite runt om filmen så att du får en svart ram runtom eller bara svart uppe och nere i bilden.

 

/Roger

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=orange]Du måste kryssa i "Composite on original".

 

Det är ju rätt att det går att göra i Premiere också, men det kan vara lättare om man tex. vill att det ska blinka och jag tycker man får mer frihet i AE, men det går i Premiere :)[/citat]

 

Jag hittar verkligen ingenting. Var kryssar jag i "Composite on original"?

 

/Hugo

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=orange]Du måste välja bland "Lossless" att audio ska vara "included".

Alltså i render inställningarna.[/citat]

 

Menar du render queue? Jag har verkligen ingen koll alls på det här programmet. Där det stod lossless valde jag audio only istället. Vet inte om jag är på rätt spår.

 

/Hugo

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...