Moviemakers Posted December 12, 2011 Share Posted December 12, 2011 Hej! Önskar lite snabb hjälp. Jag sitter och redigerar i premiere CS 5.5 Har några klipp som jag filmat med min Nikon D3100 dessa kom ut i .mov format, jag fick för mig att det skulle gå att redigera dessa i premiere, men det verkar inte fungera? endast ljuder kommer in. Vilket gjorde att jag konverterade dessa till .avi vilket gjorde att kvalitén försämrades märkvärt!, tips och råd någon på hur jag ska komma runt detta och behålla kvalité...tipps på konverteringsprogram med mera. Stort tack på förhand. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Max_H Posted December 12, 2011 Share Posted December 12, 2011 Byt filändelsen från .mov till .mpeg och redigera med originalfilerna. Det är en bugg som gäller Nikon/CS5.5. /Max 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Moviemakers Posted December 23, 2011 Author Share Posted December 23, 2011 Fungerade galant! Stort tack! 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts