Gå till innehåll

Frustrerande minneskort


petrichor

Recommended Posts

Hej!

Jag blir nu illa tvungen att fråga er på forumet om hjälp då jag inte hittar någon annan utväg och jag vet att man ofta får bra svar här.

Jag har en 550d och jag använder den bland annat för att filma. Det finns dock en sak jag inte förstår, jag har förstått att inte alla minneskort funkar att filma med, så jag skaffade ett 32gb klass 6 som skulle funka men kameran slutar filma automatiskt efter några minuter (under 10 minuter) ibland slutar den till och med efter två minuter! Jag har formaterat minneskortet men ingenting hjälper. Jag tror inte att felet sitter i kameran för att när jag testade ett 4gb (också klass 6) kort så filmade kameran utan problem i 18 minuter (om jag minns rätt nu), och den la inte av förrän jag stoppade den. Då har jag givetvis filmat i HD båda gångerna.

 

Finns det någon som vet varför det här händer och hur/om man kan fixa det?

(Eller har tips på minneskort som funkar perfekt med Canon 550d)

 

Tack på förhand. :)

Länk till kommentar
Share on other sites

Tack så mycket StenR. Läste igenom länken du skickade, men ska se om jag kan hitta något testprogram så att jag kan kolla hastigheten själv också. Jag köpte kortet från Netonnet, jag har ju andra minneskort som funkar också men de är barra klass 10 kort då, förutom ett på 4gb. Tråkigt att det blev såhär nu, får väl använda det till foto istället. :)

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...