Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Hej!

Nu var det länge sedan jag var inne här på voodoofilm, det har redan hunnit bli december och kylan börjar krypa på. Då kan det vara bra att värma sig med Kycklingdansen. Kolla denna lilla kortfilm Grandma´s music, och du kommer fatta vad jag menar.

Om ni vill, så får ni gärna säga vad ni tycker om den.

Postad

Va? Kan vara så att det är jag som har svårt att "fatta vad du menar", alternativt förstå det roliga med filmen. Men denna var bara lång och meningslös. Kanske missade jag det roliga som fanns någonstans i replikerna. Att läsa text som ska fungera som dialog för djur, som inte gör något är inte ett vinnande koncept.

Lite stavfel här och där typ ska stå "me too" istället för "me to" och typ "this music makes me sick" istället för "make me sick".

Inte min smak.

Postad

Jag ser inte riktigt vad det är du vill förmedla med denna film, ska det vara en "rolig film"? Om nu så är fallet ser jag tyvärr inte det roliga.

Du har i princip nästan inga rörelser alls i de olika klippen, var endast vid några enstaka tillfällen som kameran rörde på sig, och då var det svårt att se om rörelsen var medveten eller inte. Bara genom att ge bilden en liten inzoomning gör den mer intressant och mer levande, nu var det helt still, nästan som att du ställt kameran där och gått därifrån (vilket du kanske gjorde?). För mig blev det i längden ganska tråkigt att se på. Nu är jag givetvis ingen expert inom det här, men det vara bara några av mina tankar om filmen.

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...