JohnOchLarsson Postad 4 december 2011 Postad 4 december 2011 Hej! Nu var det länge sedan jag var inne här på voodoofilm, det har redan hunnit bli december och kylan börjar krypa på. Då kan det vara bra att värma sig med Kycklingdansen. Kolla denna lilla kortfilm Grandma´s music, och du kommer fatta vad jag menar. Om ni vill, så får ni gärna säga vad ni tycker om den. 0 Citera
JohnOchLarsson Postad 4 december 2011 Författare Postad 4 december 2011 Ni får väldigt gärna säga vad ni tycker ;) 0 Citera
Jawhns Postad 4 december 2011 Postad 4 december 2011 Va? Kan vara så att det är jag som har svårt att "fatta vad du menar", alternativt förstå det roliga med filmen. Men denna var bara lång och meningslös. Kanske missade jag det roliga som fanns någonstans i replikerna. Att läsa text som ska fungera som dialog för djur, som inte gör något är inte ett vinnande koncept. Lite stavfel här och där typ ska stå "me too" istället för "me to" och typ "this music makes me sick" istället för "make me sick". Inte min smak. 0 Citera
JohnOchLarsson Postad 4 december 2011 Författare Postad 4 december 2011 Dom gör ju visst något. 0 Citera
JohnOchLarsson Postad 5 december 2011 Författare Postad 5 december 2011 Ingen mer som vill kommentera? 0 Citera
Gahmberg Postad 5 december 2011 Postad 5 december 2011 Jag ser inte riktigt vad det är du vill förmedla med denna film, ska det vara en "rolig film"? Om nu så är fallet ser jag tyvärr inte det roliga. Du har i princip nästan inga rörelser alls i de olika klippen, var endast vid några enstaka tillfällen som kameran rörde på sig, och då var det svårt att se om rörelsen var medveten eller inte. Bara genom att ge bilden en liten inzoomning gör den mer intressant och mer levande, nu var det helt still, nästan som att du ställt kameran där och gått därifrån (vilket du kanske gjorde?). För mig blev det i längden ganska tråkigt att se på. Nu är jag givetvis ingen expert inom det här, men det vara bara några av mina tankar om filmen. 0 Citera
JohnOchLarsson Postad 5 december 2011 Författare Postad 5 december 2011 Ok, tack för tipsen. 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.