Gå till innehåll

No time to pray!


Recommended Posts

Jag tog mig inte ens 2 minuter innan jag stängde av. Det börjar rätt illa med felstavade förtexter ("nostalgi kniven"). Sagda förtexter är dessutom en typsnittssallad - fyra rader text, tre olika typsnitt - vilket är ett annat klart varningstecken. Om det är någon konstruktiv kritik som jag kan ge i det här inlägget så är det det här: bestäm er för ett typsnitt och håll er till det. Att slänga in typsnitt en masse är i designsammanhang bara steget under att använda Comic Sans eller den där clip art-gubben som hoppar och slår ihop klackarna...

Detsamma, men i mindre utsträckning, gäller den överfärgmättade, överkontrasterade looken efteråt (både den vanliga och den extra burnade). Det tillför inget artistiskt, utan är mest det enklaste som kan göras i post för att få någon annan look än det som kommer rakt ur kameran.

Jag tog mig till de nästa två övergreppen på det svenska språket ("men se'n lämnade hon" och "jag försökte i desperationens tecken hindra") innan jag stängde tabben. Det skulle ju kunna förklaras som ett fel gjort av karaktären, men jag är skeptisk till att det så (särskilt som karaktären som präst torde vara högt språkligt utbildad). Det var dock bara droppen som fick bägaren att rinna över; vid det så laget hade jag redan börjat störa mig gravt på hela berättarrösten, som gav intrycket av någon som tror att han gör det roligaste någonsin medan det i själva verket bara är ren internhumor. Allt som allt så hade jag efter nästan två minuter inte sett något som helst som skulle övertyga mig att se klart filmen.

 

Vem vet, de sista 6 minuterna av filmen kanske är briljanta. Men jag tänker inte orka genomlida mer för att ta reda på om det är så.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...