Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Hejsan!

Mitt namn är Joel och jag går just nu ett program inom 3D-grafik. Där lär jag mig Autodesk Maya, Mudbox, Synthezier, Nuke och dom största programmen inom långfilmsbranschen och reklambranschen.

Jag vill försöka göra så mycket inom 3D för att hålla uppe min kunskap så därför låter jag mig gärna

ta till flera uppdrag om det finns! Ni som vill ha något gjort i 3D eller bara vill ha hjälp inom Maya eller Nuke bara skicka ett mail så kan vi försöka ha kontakt och hjälpas åt! Vi kommer båda tjäna på det!

Skriv er mail eller en fråga, så hörs vi!

// Joel

• 3 veckor senare...
  • 2 veckor senare...
Postad

Tjena! Håller på med en 3d-animationsprojekt själv i Autodesk Maya. Kanske skulle behöva hjälp framöver med att lära mig funktioner i programmet. Det är inte det att jag är amatör på 3D, det är programmet jag inte kan utan och innan. Så lite konsulting skulle vara guld värt. Men är detta något du gör för pengar, eller vill du bara dela med dig av dina kunskaper? Förresten är det någon bok du kan rekommendera om man vill lära sig karaktärsanimation i allmänhet, och skådespel i synnerhet (ansiktsrörelser)?

• 2 veckor senare...
Postad
Tjena! Håller på med en 3d-animationsprojekt själv i Autodesk Maya. Kanske skulle behöva hjälp framöver med att lära mig funktioner i programmet. Det är inte det att jag är amatör på 3D, det är programmet jag inte kan utan och innan. Så lite konsulting skulle vara guld värt. Men är detta något du gör för pengar, eller vill du bara dela med dig av dina kunskaper? Förresten är det någon bok du kan rekommendera om man vill lära sig karaktärsanimation i allmänhet, och skådespel i synnerhet (ansiktsrörelser)?

Förlåt för sent svar! Kul att du har ett projekt på gång! Bara fortsätt med att hålla på med det så lär man sig mer och mer! :) Jag hjälper gärna till om jag kan! :D Jag gör inte detta för pengar självklart... Jag gör detta för egen kunskap och ett hopp på att

vi kan hjälpa varandra! :) Jag vet en bok som jag själv inte läst faktiskt men som jag hört gott om!

How to Cheat in Maya 2012: Tools and Techniques for Character Animation - Eric Luhta, Kenny Roy - Bok (9780240816982) | Bokus bokhandel - när du ska köpa böcker på nätet

Där hittar du den! Kan vara värd att kolla in! Funderar själv på att inhandla den snart faktiskt! :D Den ska visa mycket om animation i Maya och även Facial Expressions som du vill lära dig lite om :)

Hoppas du fortsätter med 3D-skapandet och hör av dig för mer info! :)

Ha de gott!

// Joel

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...