PabloFernandez Postad 22 november 2011 Postad 22 november 2011 Hej alla. Jag ska köpa några Nikon objektiv imorgon till en Canon 5D. När jag hyrt liknande kit förut så har det följt med nån typ av ring som man satt på Nikon gluggarna s¨å att dom passade på 5Dn Nån har sagt att det ska finnas på Scandinavian photo men hittar inte det. Kan ändå tänka mig att det är svindyrt hos scandinavian photo. Vet någon var jag kan köpa det? Helst i Sverigen men kan även funka utomlands. 0 Citera
PabloFernandez Postad 22 november 2011 Författare Postad 22 november 2011 Hittade. För er som också letar: Nikon AI F to Canon EOS Mount adapter Ship From USA NEW | eBay 0 Citera
StenR Postad 22 november 2011 Postad 22 november 2011 Den billigast på scandphoto är denna: Tristar Adapterring Nikon-bajonett till Canon EOS-kameror Foto > Objektiv > Tillbehör > Adaptrar > köp den hos Scandinavian Photo AB Den dyraste den här: Novoflex Nov adapter EOS - Nikon (till alla Nikon objektiv) Foto > Objektiv > Tillbehör > Adaptrar > köp den hos Scandinavian Photo AB (med bländarstyrning) Jag köpte ett par med AF-confirm-chip från hong kong på ebay, ser ut som kaffebrus har både med och utan sådant chip: Adapter Nikon - Canon EF - Kaffebrus 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.