Jump to content

Text i Premiere Elements 7

Ray_Ban

Recommended Posts

Hejsan!

Jag sitter och videoredigerar på jobbet och jag har tyvärr bara Premeiere Elements 7, har tjatat i flera år på att få en vassare dator och premiere... men men!

Sitter här frustrerad och försöker komma på hur jag får namnet på min text att dyka upp i timeline!

Alltså jag lägger till text till filmen med textverktyget (när det funkar och datorn inte hänger sig).

Då får jag ju i "mediefönstret" en fil som heter titel 01.

Jag går in och skriver in min text och anpassar längden på timeline, där heter filen oxå titel01.

Efter jag har gjort detta så har jag bytt namn på den i "mediefönstret" och tex kallat den för överskrift.

I mediebibloteket heter den överskrift men på timeline heter filen fortfarande titel 01!

Och jag kan inte lyckas få till det utan att ta bort filen från timeline och sedan lägga till den igen, vilket är massa dubbeljobb!

Och jag vill gärna ha tydliga namn även på textfilerna då de ibland måste redigeras i efterhand och gör dem då mycket lättare att hitta!

Är det någon som vet något svar på mitt problem!!

Jag ska post en annan träd om datorspec på en ny dator, så jag hoppas ni läser den med!

Tackar!