Reshagen Postad 13 november 2011 Postad 13 november 2011 Jag arbetar med ett klipp i after effects. Problemet är att det ser väldigt bra ut i programmet, men direkt efter exporteringen blir det för mörkt för att man ska kunna urskilja mer än konturer. Bilden blir ganska bra om jag ser klippet i quicktime, men om jag lägger upp klippet på youtube så har jag ju samma problem igen. Jag testade att helt enkelt öka ljusstyrkan i programmet, vilket fungerar. Problemet är då att jag måste exportera klippet och ladda upp det varje gång jag vill se hur slutresultatet blir, vilket är en väldigt tidskrävande och inspirationsdödande teknik. Jag har svårt att se hur man skulle kunna få det här att fungera i en längre film, med olika scener och olika hög ljusstyrka. Finns det någon här som har en lösning på mitt problem? 0 Citera
Tolin Postad 13 november 2011 Postad 13 november 2011 Vad är det för format/formatinställningar du exporterar i? 0 Citera
Reshagen Postad 13 november 2011 Författare Postad 13 november 2011 Mpeg-4-video 1280x720 24,25 frames/s 0 Citera
Tolin Postad 13 november 2011 Postad 13 november 2011 Har du provat att exportera i annat format? Kolla även så din skärm är korrekt kallibrerad. 0 Citera
Reshagen Postad 13 november 2011 Författare Postad 13 november 2011 Har testat andra format. Inga problem med skärmen, kan spela filmer i wmp felfritt. 0 Citera
Max_H Postad 14 november 2011 Postad 14 november 2011 Vilka versioner av OS? Om QuickTime är inblandat, vilken version...? Vilket källmaterial? Export till vilket format och container (.mov, mp4, etc) /M 0 Citera
Reshagen Postad 17 november 2011 Författare Postad 17 november 2011 Jag får ett ganska okej resultat om jag höjer gamman med 0.20 mer i programmet än vad jag vill ha, så länge jag inte försöker se klippet i windows media player. Är det meningen att man måste göra på det sättet? Jag har försökt mycket med mp4, då jag vill kunna ladda upp klippet på youtube i hd sedan, men jag har även testat andra format. Jag är väldigt ny inom filmskapande i allmänhet, och har kanske därför missat någonting som ni ser som självklart. 0 Citera
Reshagen Postad 22 november 2011 Författare Postad 22 november 2011 Jag skulle vara evigt tacksam till den som kan besvara min fråga. 0 Citera
Max_H Postad 26 november 2011 Postad 26 november 2011 Missade svaret, men du måste svara på frågan... Och "ja", detta är ett känt problem med många format... 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.