Gå till innehåll

After Effects - För mörkt efter exportering


Reshagen

Recommended Posts

Jag arbetar med ett klipp i after effects. Problemet är att det ser väldigt bra ut i programmet, men direkt efter exporteringen

blir det för mörkt för att man ska kunna urskilja mer än konturer. Bilden blir ganska bra om jag ser klippet i quicktime, men om jag lägger

upp klippet på youtube så har jag ju samma problem igen. Jag testade att helt enkelt öka ljusstyrkan i programmet, vilket fungerar. Problemet är

då att jag måste exportera klippet och ladda upp det varje gång jag vill se hur slutresultatet blir, vilket är en väldigt tidskrävande och inspirationsdödande teknik.

Jag har svårt att se hur man skulle kunna få det här att fungera i en längre film, med olika scener och olika hög ljusstyrka.

 

Finns det någon här som har en lösning på mitt problem?

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag får ett ganska okej resultat om jag höjer gamman med 0.20 mer i programmet än vad jag vill ha, så länge jag inte försöker se klippet i

windows media player. Är det meningen att man måste göra på det sättet? Jag har försökt mycket med mp4, då jag vill kunna ladda upp klippet på youtube i hd sedan,

men jag har även testat andra format. Jag är väldigt ny inom filmskapande i allmänhet, och har kanske därför missat någonting som ni ser som självklart.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...