Gå till innehåll

Kortfilm - Existenserna


Gahmberg

Recommended Posts

Hallå, nu är jag här igen för att åter terrorisera med en liten film. Har varit dåligt med respons på de andra filmerna jag lagt upp, men jag hoppas att någon av er ser något slags nöje i att titta på filmerna.

 

Filmen handlar om en reporter som lyckats ta sig in i en stad som hållits i karantän en längre tid. Ingen på utsidan vet varför och reportern är där för att ta reda på sanningen.

 

Titel: Existenserna

Längd: 8 minuter

Länk:

 

 

Lämna gärna någon slags feedback, så jag vet vad ni tycker. Ni kanske är trötta på mina filmer?

Länk till kommentar
Share on other sites

Hallå, nu är jag här igen för att åter terrorisera med en liten film. Har varit dåligt med respons på de andra filmerna jag lagt upp, men jag hoppas att någon av er ser något slags nöje i att titta på filmerna.

 

Filmen handlar om en reporter som lyckats ta sig in i en stad som hållits i karantän en längre tid. Ingen på utsidan vet varför och reportern är där för att ta reda på sanningen.

 

Nu har jag kollat, tycker det är synd att folk inte får se något som det lagts ner så mycket jobb på.

 

Jag började kolla, och det är lovande i förtexterna. Man ser att det är genre-film ni försökt göra. (Det är detta jag älskar)

 

Problemen börjar direkt och det är skådespel, människorna känns som vanliga människor, vilka som helst, inte skådespelare.

När de försöker agera känns det inte äkta. Det jag gillar är regin, ni har försökt göra något som ser snyggt ut. Men kameravinklar,

rekvisita och klippning kan inte rädda en film. Det som är största problemet är att ni inte har något bra manus. Ni etablerar

en situation och sedan handlar allt om att skjuta zombies. Man vill att något intressant ska hända, men det är bara "smyga i rum" det

handlar om. Det blir lite bättre när reportern dör (överrasknande) och slutet är bra.

 

Men med en sådan här budget är manus allt, är det bara intressant, och man VET att man inte har bra skådespelare, så gör man

sitt yttersta för att göra det intressant i det lilla. Det kan inte bli en stor film, för man har ingen budget. Så spela på det lilla,

ansträng er med manus, försök inte få det att se ut som en stor produktion. Kan skådespelarna inte agera, ska de inte agera,

punkt slut.

 

Lämna gärna någon slags feedback, så jag vet vad ni tycker. Ni kanske är trötta på mina filmer?

 

Jag tror att det största problemet är att ni vill göra en stor film men det är inte stort (för liten budget) så det skär sig.

Så är det åtminstone för mig. Jag tror ni behöver tona ner lite, göra det "svenskare", alltså bygga på det lilla, med ett bra

manus att förlita sig på. Det är det man kan när man inte har någon budget.

 

Men detta är nybörjarfilm så låt inte detta dra ner er. Ni har något bra att bygga på och det är öga för film. Ni skulle

kunna få till en spännande genre-film om ni bara förstod filmens brister och byggde vidare på det som fungerar.

 

Lycka till i fortsättningen!

Länk till kommentar
Share on other sites

Tusen tack för att du tog dig tid att skriva!

 

Tar verkligen in allt du skriver och förstår vad du menar!

 

Ett problem är precis det du skriver, att skådespelandet inte är något vidare. Därför har jag i mina tidigare "filmer" försökt att undvika dialog, och bör kanske även så göra i fortsättningen om man inte har en bra skådespelare som kan leverera repliker och få det att kännas äkta.

 

Förhoppningsvis fortsätter man utvecklas och förstår sig på vad som är bra, och vad som är dåligt och kan då i framtiden leverera något som är bra. Så till nästa gång ska vi göra något mindre, och förhoppningsvis blir det bättre. Även jobba mer på manus. Så får vi hoppas att du gillar det då!

 

Återigen supertack för att du tog dig tid att skriva så man får någon slags uppfattning om filmen, all feedback är bra, även om den var "negativ", det hjälper en att utvecklas.

Länk till kommentar
Share on other sites

Tusen tack för att du tog dig tid att skriva!

 

Tar verkligen in allt du skriver och förstår vad du menar!

 

Ett problem är precis det du skriver, att skådespelandet inte är något vidare. Därför har jag i mina tidigare "filmer" försökt att undvika dialog, och bör kanske även så göra i fortsättningen om man inte har en bra skådespelare som kan leverera repliker och få det att kännas äkta.

 

Förhoppningsvis fortsätter man utvecklas och förstår sig på vad som är bra, och vad som är dåligt och kan då i framtiden leverera något som är bra. Så till nästa gång ska vi göra något mindre, och förhoppningsvis blir det bättre. Även jobba mer på manus. Så får vi hoppas att du gillar det då!

 

Återigen supertack för att du tog dig tid att skriva så man får någon slags uppfattning om filmen, all feedback är bra, även om den var "negativ", det hjälper en att utvecklas.

 

Jättekul att du känner att du fått konstruktiv feedback. Märk dock väl att jag är en amatör som du och jag kan ha fel om mycket. Men jag ser detta i många amatörfilmer, att de försöker vara något de inte är. Det gäller att göra manus som är intressant och ändå fungerar i en billig produktion. Där kan man lägga ner mycket arbete, för det kostar inget, förrutom en himla massa jobb. Jag tror att det blir bättre längre fram för du tål kritik, det är då man utvecklas.

 

Lycka till och ha det gott! =)

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...