Gå till innehåll

Brådskande: .f4v


henrikp

Recommended Posts

Har kört en livesändning på webben med Adobe Live Flash Encoder, som sparade kopia/referensfil i .f4v-format. Den filen skulle jag behöva använda och redigera i Adobe CS5-sviten.

Men inte ens Adobe Media Player klarar av att öppna den. Vad göra?

Behöver ordna detta snabbt! Till råge på allt har jag inte möjlighet att ladda ner några konverteringsprogram till jobbdatorn...

Länk till kommentar
Share on other sites

Ajaj. Jag misstänker att du inte kommer lösa det. Jag har varit i din situation. Det enda som kan spela upp den filen när du sparar den i det formatet är Adobe flash streaming server. Vilket inte är något man installerar lite snabbt vid sidan om. Formatet går inte att spela upp med något annat, inte ens adobes egna spelare eller encoder. Trist men sant.

 

Det finns dock ett "dos"-kommando program som Adobe gjort som "kan" lösa det, enligt Adobe, men jag lyckades aldrig. kommer inte ihåg vad det hette men om man googlar på problemet så finns det där nånstans.

Länk till kommentar
Share on other sites

Hmm.... vet du iställningarna i Live Encodern?

Får återkomma med det. Måste hitta ett sätt att få det att funka nästa gång, om inte annat.

 

 

Ajaj. Jag misstänker att du inte kommer lösa det.

Normalt sett ska ju VLC klara av att spela upp det formatet, eller vilken spelare som helst som klarar FLV, misstänker jag. Men jag börjar tro att något är fel med dessa filer. Frågan är varför...

Länk till kommentar
Share on other sites

Får återkomma med det. Måste hitta ett sätt att få det att funka nästa gång, om inte annat.

 

 

 

Normalt sett ska ju VLC klara av att spela upp det formatet, eller vilken spelare som helst som klarar FLV, misstänker jag. Men jag börjar tro att något är fel med dessa filer. Frågan är varför...

Som sagt...

 

"Adobe Flash Media Server version 3.5 and later and Adobe Flash Media Live Encoder 3 can record content in MPEG-4 (F4V) format using an industry-standard recording technology known as "fragments" or "moof atoms." Some MPEG-4 compatible tools and players do not support moof atoms, and therefore cannot recognize files recorded by Flash Media Server. The F4V Post Processor tool aggregates the information from all the moof atoms into a single moov atom and outputs a new file. Use the F4V Post Processor tool to prepare F4V files for editing in Adobe Premiere® Pro, delivery over HTTP, or in video players that support H.264 and AAC formats, including Adobe Media Player."

 

VLC kan inte allt

 

Adobe - Flash Media Live Encoder: FAQ

Läs sista punkten

 

Adobe Forums: h264 encoding settings - problems with FLV/F4V conversions and playback... HELP!!!

Läs sista inlägget

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...