Gå till innehåll

Körskolan


Recommended Posts

Tjena vi är 3 killar som har gjort en del kortfilmer, här tänkte jag nu länka en lite "trilogi" om handlar om den alkoholiserade körskoleläraren Claus och hans väldigt förstående elev Jocke.

 

Dom har blivit ganska omtyckta på youtube, men nu vill jag höra era åsikter, vad är bra/dåligt? vilken av de 3 filmerna är bäst/sämst och varför?

 

 

Körskolan

 

Körskolan 2

 

Körskolan 2.5

 

 

Skriv nu vad ni tycker tack :)

Länk till kommentar
Share on other sites

Har kollat in "Körskolan" tidigare och jag gillade den verkligen. Ni lyckades med tempot och klippningen. Körskoleläraren är dessutom riktigt kul. Men TYVÄRR, Körskolan 2 och 2.5 höll inte samma klass. Det blir för mycket äckel för det äckligas skull och mysigheten från första filmen är borta. I första filmen blandade ni humor och allvar på ett intressant sätt, och det är mer nedtonat (även om det är MYCKET), det tappar ni i uppföljarna. Det är balansen ni måste tänka på. Försök inte vara så oerhört provocerande och berätta en story istället, på ett fräckt sätt som ni kan.

Länk till kommentar
Share on other sites

Har kollat in "Körskolan" tidigare och jag gillade den verkligen. Ni lyckades med tempot och klippningen. Körskoleläraren är dessutom riktigt kul. Men TYVÄRR, Körskolan 2 och 2.5 höll inte samma klass. Det blir för mycket äckel för det äckligas skull och mysigheten från första filmen är borta. I första filmen blandade ni humor och allvar på ett intressant sätt, och det är mer nedtonat (även om det är MYCKET), det tappar ni i uppföljarna. Det är balansen ni måste tänka på. Försök inte vara så oerhört provocerande och berätta en story istället, på ett fräckt sätt som ni kan.

 

Du är en av få som kommenterar överhuvudtaget så tack för det, de är kul. Förstår vad du menar med allt och tror att 1an är den som är mest omtyckt överhuvudtaget, men personligen tycker jag att 2an är den bästa då jag fortfarande tycker den har "mysigheten" från första filmen som sen går över till nått mycket grövre och "provocerande" vilket inte alls va våran avsikt, det bara blev så helt enkelt.

Länk till kommentar
Share on other sites

Du är en av få som kommenterar överhuvudtaget så tack för det, de är kul. Förstår vad du menar med allt och tror att 1an är den som är mest omtyckt överhuvudtaget, men personligen tycker jag att 2an är den bästa då jag fortfarande tycker den har "mysigheten" från första filmen som sen går över till nått mycket grövre och "provocerande" vilket inte alls va våran avsikt, det bara blev så helt enkelt.

 

Det är mysigheten jag tyckte ni tappade i tvåan. "Provocerande" är nog ett för starkt ord, snarare blir det så mycket galenskap att man tröttnar. Tyckte inte det var något speciellt dåligt med sexscenen, bara att resten av filmen är likadan. Men visst, lyssna inte för mycket på mig (också amatör), det är bara att bygga vidare på det man gillar, kanske hajar man till något när man hör kritik. Sedan ska väl tilläggas att jag kanske är lite för gammal för sådant här (33 år), YouTube generationen förstår sig nog mer på sånt här än mig. Bara det att jag gillar när det roligt och flängt.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...