krille14 Postad 2 november 2011 Postad 2 november 2011 Jag arbetar med många manus just nu och ett av dem kallar jag "Det existerar inte" (om någon har ett tips på bättre titel skulle det uppskattas) hur som helt så handlar handlar allt om Mikael som är 24 år, hans flickvän Sara dog i en tragisk bilolycka för 4 år sedan och sedan dess har Mikael gått ned sig rejält, han tar droger, han dricker sig stupfull, han har slutat bry sig om omvärlden och det allvarligaste är att han inte kan släppa taget om sin döda flickvän utan ser henne överallt, speciellt när han tar någon form av droger och filmen handlar om hur Sara (som är en del av hans undermedvetna) försöker få honom att acceptera att hon är död och att han måste gå vidare med sitt liv. Jag bifogar det senaste grovmanuset, dock utan slutet som jag fortfarande arbetar hårt med, har två olika versioner av slutet och vet inte riktigt vilken av dem som jag vill utveckla till slutet jag ska ha i filmen. Jag uppskattar all kritik negativ som positiv. P.S har inte kollat igenom grammatiken/ stavningen än så va inte alldeles för hård mot mig när det gäller det.Det existerar inte grovmanus version 2.pdf 0 Citera
JesperP Postad 9 november 2011 Postad 9 november 2011 Tycker att det här är väldigt bra manus, speciellt med dialogen som jag tycker funkar klockrent. Titeln förstår jag dock inte alls vad den har med manuset att göra. Det enda jag kan anmärka på är viss särskrivning och så tycker jag inte om att de svarar med nä och ja, antingen anser jag att man ska utveckla till en mening eller låta tystnaden tala. Men väldigt bra manus i min mening. 0 Citera
krille14 Postad 10 november 2011 Författare Postad 10 november 2011 Manuset var från början menat för en teater pjäs jag arbetade på när jag var 15 år, dock så såg den helt annorlunda ut och handlade mer om hur vi uppfattar människans existens och det här manuset har som utvecklats från den pjäsen och titeln har bara stannat kvar, har ingen aning om vad jag ska kalla den -.- tack för de vänliga orden:) jag ska tänka på det där med att inte svara med ja eller nä och försöka få in tystnaden det kan helt klart vara ett mer effektivt sätt att filma på och inte låta dialogen föra allt. 0 Citera
JesperP Postad 11 november 2011 Postad 11 november 2011 Tycker att det du gör bra är dialogen som är väldigt välskriven och funkar bra in i sammanhanget. Påminner mig lite om antingen Inception eller Shutter Island, scenerna när Di Caprio träffar sin tjej i sin dröm eller vad det nu är. Vore fantastiskt om du på något sätt kunde få det så att avslöjandet blev som en liten twist, just nu är man ju inte helt säker men man kan ana sig till slutet, vore helt enkelt häftigt om man inte såg slutet komma. 0 Citera
krille14 Postad 12 november 2011 Författare Postad 12 november 2011 jo jag vill ju att slutet ska vara så pass oväntat som möjligt, men jag vet inte riktigt hur jag kan dölja det mer, slutet är dock inte färdigskrivet utan filmen fortsätter efter det att vi upptäcker att Sara är död, jag har två alternativa slut jag arbetar på, ett lycklig där Mikael får hjälp för sina problem och ett tragiskt där han inte kan acceptera verkligheten och tar självmord. 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.