Gå till innehåll

Ultimatum: Kortfilmsmanus ges bort!


RobinsTaste

Recommended Posts

Tjena! Ni hörde rätt. Ges bort!

Denna lågbudgetfilm är en stark hyllning till Flykten Från N.Y. Jag har tidigare bearbetat ideen och inte förrens nu har manuset fått ett intressant resultat.

 

Manuset kretsar kring Territorium 13, även kallat Omega. Detta området her varken regler eller ledare, vilket betyder att alla skummisar bor här. En rebellstyrka, ledd av en kvinnlig ledare behöver hjälp.

Hon kontaktar Anton, en ung rebell som kan hjälpa dem att få tillbaka ett farligt serium, Illium, som kan rädda samhället, eller föröda det. Skurkarna är tre livsfarliga människor, med var sin personlighet.

 

Skicka frågor eller vad ni vill!

 

Tack o hej!

Länk till kommentar
Share on other sites

Det låter absolut som ett intressant manus :) Tror personligen att det blir rätt svårt att göra bra på en liten budget!

 

Hur villig är du att släppa all kontroll över filmen?

 

Jag tror inte att jag har tid eller ork att delta i detta projekt, men önskar den som till slut gör filmen lycka till :)

Länk till kommentar
Share on other sites

Tack för dina fina ord!

Tja, jag tänkte bara att jag får ta chansen och se vem som är villig att regissera den. Alltid gillat Flykten från N.Y, men har haft svårt att göra en personlig film över det.

Därför ger jag mnuset till den som är värd det!

 

Självklart skulle jag ha kredit för manusskrivandet i slut och förtext och ev. Dvd av filmen.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...