Gå till innehåll

Liten 3 chips kamera med XLR?


Exploding Frog

Recommended Posts

Hej!

 

Vi ska ut i världen för att filma matrial till en dokumentär. Vi är på jakt efter en liten bra kamera. Jag var i Nepal och Indien för cirka ett år sedan och hade med mig en Sony PDX-10. Liten och behändig kamera. Nu letar vi efter något liknanden. Vi vill att kameran ska ha:

 

3 CCD

XLR ljudingångar

timelaps funktion

 

Är det någon som kan tipsa om någon mer kamera än PDX-10 som har dom här funktionerna och ligger i samma storlkesklass?

Länk till kommentar
Share on other sites

Håll i grejorna när ni reser och fråga hemförsäkringen i förväg vad som gäller om nån knycker kameran. Jag fick min kamera stulen av incheckningspersonalen i Mexico City flygplats. Lita j-lar inte på nån ens om de har uniform. De flesta hemförsäkringar ersätter inte elekronikprylar om de blir stulna annat än om man i princip blir rånad. Om ni blir rånade, lämna ifrån er prylarna utan knot. Att blir skadad eller dödad är inte värt en enda värdesak.

 

Att linda axelremsväska runt halsen för att skydda sig mot väskryckare och ficktjuvar är föresten en mycket dum ide. De kan dra hårdare än man tror. Ha även cykellås att fästa väskor i fasta saker på tåg och andra allmänna färdmedel. Det är lätt att somna.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...