Micke Svensson Postad 20 oktober 2011 Postad 20 oktober 2011 Ja som topic skulle spara ut ett klipp idag men när det blev färdigt så va inte musiken med, har testat olika format olika låtar,klipp osv men musiken kommer inte me,d kommer en snutt på 0.5sec men sen är d bara ljudet från klippet. renderar ut i pal dv kvalite! 0 Citera
Micke Svensson Postad 23 oktober 2011 Författare Postad 23 oktober 2011 ingen som varit med om detta? 0 Citera
musicman Postad 24 oktober 2011 Postad 24 oktober 2011 Hej Micke ! Så musiken finns i Vegas men försvinner efter rendering? Vad menar du med ... ''men sen är d bara ljudet från klippet'' ? Det normala är ju att ljudet kommer med! Vad spelar du upp den renderade filen med? Om ljudet försvinner där så kanske du har problem med det programmet? Funkar klippets ljud i nån annan enhet? I DVD spelaren? Du får nog om du kan, beskriva problemet lite mer ingående! MVH Freddan 0 Citera
Micke Svensson Postad 24 oktober 2011 Författare Postad 24 oktober 2011 jag klipper ihop skate.så ljudet från filmandet asså från dom klippen där är ljudet med,men musiken kommer inte med ut när jag renderar, fuskade nu och renderande ut klippet utan musik sen öppnade jag klippet i vegas 9 och bara la till musiken där,då fungerade det! spelar upp klippet med vlc och där har jag aldrig haft något problem. 0 Citera
StenR Postad 24 oktober 2011 Postad 24 oktober 2011 Är det en annan ljudcodec på musikspåren? 0 Citera
Micke Svensson Postad 24 oktober 2011 Författare Postad 24 oktober 2011 bra fråga men jag har lagt till musik innan i andra klipp å då har det fungerat som d ska.har tom testat exakt samma musik som i mina förra projekt,har även lagt musiken ovanpå ljudet från dom olika videoklippen men ändå inget ljud, i vegas har ja musik hela tiden men inte när ja renderar ut klippet, då bara sprakar det till i 1 sec sen kommer d ingen musik. 0 Citera
Jawhns Postad 24 oktober 2011 Postad 24 oktober 2011 Kolla så att du har kryssat i "Include Audio" haha :) Annars rekommenderar jag bara att du tar dina settings från Vegas Pro 9 och kopierar in dem i Vegas Pro 10. Om inte det funkar får du helt enkelt installera om Vegas. Det är Sonys egna lösning till det mesta :) 0 Citera
Micke Svensson Postad 31 oktober 2011 Författare Postad 31 oktober 2011 vetefan va ja gjorde men när ja gjorde ett helt nytt projekt så fungerade det som det ska.... skumt som fan 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.