Gå till innehåll

Utrustning för intervju inomhus


Storfarfar

Recommended Posts

Hej! Ska göra ett antal intervjuer inomhus (personer bakom skrivbord och i konferensrum...typ reportage i Aktuellt, men jag kommer lägga MagicBullet-filter på).

Jag använder mig av en PD170 och tänker köpa en mygga till mitt trådlösa Senheisser evolutionsystem.

 

Skulle vilja ha lite tips vad jag bör tänka på, brukar vara noga med vitbalanseringen men skulle vilja slipa på ljussättningen.

 

Tar tacksamt emot alla tips (utrustning, teknik, jägartips m.m)...inte bara när det gäller ljussättning.

 

Tack på förhand!

Länk till kommentar
Share on other sites

Mitt absolut största tips är (med tanke på att jag är trots allt är ljudtekniker)....undvik myggan & kör med en ordentlig kondensatormick med rundtagning om du ska göra intervjuer.

Ställer mer krav på en ljudlösare bakgrund, men låter way bättre än myggor, mindre meck, & man slipper oroa sig för mycket för att inte båda ska höras om du kör med rundtagande :-)

 

PD-170 är en MYCKET stor favorit själv! har jobbat mycket på den & är extremt nöjd med den :-)

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 2 veckor senare...

Har du tilgång till lampor typ redhead?

 

Om du vill få en roligare, snyggare bild som inte är alltför platt borde du hyra lamopor och helst filter.

 

Slå en lampa snett frammifrån och se till att skuggorna faller snyggt, typ lämna lite skugga på ena sidan av ansiktet.. sätt en lampa bakifrån som lyfter fram huvudformen från bakgrunden och gärna lite soft ljus med färgat filter på bakgrunden.

 

Detta finns att läsa mer om i detta forumet om jag inte mins fel....

 

Lycka till!

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...