wääuu Postad 25 januari 2005 Postad 25 januari 2005 Tja! Nån som vet om det finns nån sorts adapter så att jag kan använda mina Konica stillbildsobjektiv på min filmkamera? Eller tvärt om mina filmkamera objektiv på min Konica, eller adapter från filmkameraobjektiv till standard skruvgänga för gamla systemkameror? Eller tipsa om vilken objektivadapter som helst det vore sjysst! 0 Citera
Hagwall Postad 28 januari 2005 Postad 28 januari 2005 Det vore bra att veta vad det är för modell på filmkameran... Men det bör finnas adaptrar. Om det är diametern som inte stämmer så finns det ju steppringar. 0 Citera
wääuu Postad 1 februari 2005 Författare Postad 1 februari 2005 kameran är en pentaflex, jag vet inte vad objektivhållargrejen heter för det finns ju typ hållae C och sånt... Men jag skulle behöva en stepring också en 37-55mm eller 37mm serie 7 ring.. fän alla dessa ringar kommer ruinera mej 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.