Gå till innehåll

Bygga en gimbal


cazz

Recommended Posts

Ingen ritning men det kan man ju fixa.

Tänkte den ska klara kanske 2,2 kg fast går ju kanske även med att ta en som klarar mindre eftersom jag har en kamera på 2,2 kg och en på 540 g

Typ är ju att jag ska ha ett rör till kameran, vilken storlek vet jag inte men tänkte utgå efter gimbal

 

Typ

http://www.steadyboy.com/SteadyBoy.com/Photos_files/luc30.jpg

 

För mig vad jag kan se så är det ju själva gimbal som är det största arbete som om man vill ha det bra så måste man ha en CNC fräsmaskin

Länk till kommentar
Share on other sites

Numeriskt styrd maskin är inte ett krav, manuella maskiner har fungerat i hundratals år utan problem. CNC ger möjlighet att tillverka serier på ett enkelt sätt.

Gimbalen du länkar till är en klassisk model som fungerar bra.

Precisionen i den är avgörande för resultatet. Sedan ska det vara kullager av hög kvalitet. Räkna runt 500:- bara för dess 5 kullager.

Länk till kommentar
Share on other sites

vet inte, ska erkänna att jag hade totalt glömt bort kullager kan vara så dyrt om det ska vara bra.

Vet en komplett sett kostar ca 1500 kr plus frakt.

Och när man räknar på det du skrev att kullager kostar ca 500 kr så är det ju tredjedel av priset

Fast då har man inte räknat med frakt eller att det är masstillverkning så jag skissar lite på vad det kan kosta och vad material och det samt vad det kan kosta att köpa en färdig så får jag se vad det blir :)

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...