David_G Posted August 18, 2011 Posted August 18, 2011 Hej, Jag vet inte vart jag skulle lägga denna tråd så utifall jag har lagt den i fel forumsdel så kan moderatorn vänligen placera den korrekt. Jag söker någon som är intresserad av att producera en kort dokumentär samt musikvideo. Dokumentären är inte riktigt tänkt som en riktig dokumentär utan en fiktiv påhittad variant. Känslan i det hela som vi söker är mörker, mystik osv. From Hell möter Nosferatu kanske? :). Bandet består av två st. huvudfigurer (se bifogad bild nr 1 nedan) vilket den påhittade dokumentären skall handla om. Musiken som spelas är en form av mörk hårdrock (medverkande på skivan är medlemmar från band som King Diamond, Therion, Mercyful Fate etc.). Då musiken är relativt teatralisk så måste även detta framgå. Finns bl.a. tillgång till schysst teater som exempel på inspelningsplats, se bild nr 2. Tanken är att göra detta klart inom 1,5-2 månader. Är det någon som är intresserad, vänligen skicka ett PM alternativt till darkness_in_paradise@hotmail.com. Ha det bäst! 0 Quote
Mr A Posted August 20, 2011 Posted August 20, 2011 Ordet du letar efter är "mockumentary" Mockumentary - Wikipedia, the free encyclopedia Vart är ni belägna? 0 Quote
Mr A Posted August 21, 2011 Posted August 21, 2011 Ah, okej. De produktionsbolagen jag har kontakt med är belägna i Malmö/Lund regionen. Kanske går ändå? Hojta till med ett PM i så fall. 0 Quote
Recommended Posts