Gå till innehåll

Pistol med blowback


mvincent

Recommended Posts

Hej allihopa. Jag är ny i denna sektionen av forumet och letar efter en gaspistol (Co2) med blowback. Skulle helst vilja ha begagnad p.g.a liten budget, så om någon vet vart jag kan skaffa en skulle jag vara väldigt tacksam.

 

Några saker som den ska användas till (många closeup tagningar så den bör vara så realistisk som möjligt).

 

•Action scener

•Slumpmässig scen.

•Komedi sketcher

•Drama kortfilm

 

Med mera.

Tack på förhand

 

-MVincent

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag personligen har en airsoft Colt 1911 MEU tillverkad av KJ Works. Vapnet är i helmetall och kostade mig 1300 kronor och då fick jag med ett magasin i borstat stål på köpet.

 

CO2 är inte att rekommendera. Magasinen ser inte realistiska ut, då de i princip bara är en ram för att hålla kolsyrepatronen på plats. Skaffa en vanlig gaspistol istället.

 

Vill du ha begagnat så får du kolla Airsoftsverige. Finns gott om begvapen där.

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 2 veckor senare...
Något du kan göra är att skaffa en soft air gun med blowback, sen bara lägga till muzzle flash, smoke ect.

Annars kan du kolla på videocopilot.net, där finns det en tutorial på hur man gör blowback osv.

 

Jag ska nog skaffa en Soft med blowback

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...