Gå till innehåll

Det fungerade inte att konvertera :(


Smirnoffboy

Recommended Posts

Hejsan alla!

Igår så skulle jag konvertera en film som heter Den Vita Stenen, det är en VHS rip som jag har på min dator och det är dålig kvalitet på den, så jag laddade ner AVS Video Converter. Sen klickade jag på To Blu-Ray och sen Convert Now, och sen höll det på att konvertera i ungefär 3 timmar, men sen när jag skulle kolla på filmen, då var det fortfarande samma risiga kvalitet :( Jag kollade på vilket format filmen är i och då stod det att den är i MT2S/AVCHD. Det borde ju vara Blu-Ray kvalitet. Filmen ligger nu på 19,3Gb. Hjälp mig snälla? ;)

Länk till kommentar
Share on other sites

Du kan ju aldrig få bättre kvalité på kopian än vad det är på originalet. VHS är ju långt ifrån dagens HD så det blir nog inte bättre än vad du fått fram nu.

När jag för över VHS till digitalt format blir det alltid till DVD.

Länk till kommentar
Share on other sites

Du kan få något bättre kvalité om du "tvättar" (tar bort brus etc.) videon med t.ex NeatVideo och gör det samma med ljudet. Men du kan inte förvänta dig att det så hemskt mycket bättre. Din konverterare ändrar bara storleken på bilden. Främst är den tänkt att gå andra vägen, dvs minska stora tunga videos till lättare format. Att öka videoupplösningen vinner man inget på, man får bara en större fil.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...