Bengt Postad 4 augusti 2011 Postad 4 augusti 2011 Skall göra om en gammal Beta-inspelning (4:3 format) till något lämpligt format för att lägga upp på My Space (myspace.com). Hittar dock ingen info om varken filtyp eller storlek. Tittar man på infon om "Bädda in kod" verkar det vara 425x360 som gäller. Skall man göra 4:3-filmen till 16:9 med svarta kanter på sidorna eller klarar myspace-spelaren 4:3 direkt? Vilket filtyp skall det vara, flash (.flv) eller vad? All info om video på My Space är välkommen. Tack på förhand !! 0 Citera
Gamepost Postad 5 augusti 2011 Postad 5 augusti 2011 Jag har en vän som använder Myspace och det finns inga gränser säger han, funkar ungefär som YouTube dock får man inte ladda upp .flv Jag rekommenderar .f4v eftersom de rendar i HD dessutom förminskas storleken. 0 Citera
Bengt Postad 5 augusti 2011 Författare Postad 5 augusti 2011 Vad är .f4v för något, ett nytt format för mig? Kvarstår funderingen om man skall göra om Betans 4:3 till 16:9 0 Citera
Bengt Postad 6 augusti 2011 Författare Postad 6 augusti 2011 Problemet är löst. Jag skapade ett konto och sedan fick jag fram följande: Du kan överföra så många videoklipp du vill. Varje videoklipp måste vara mindre än 500 MB och 20 minuter långt. Filtyper som stöds: avi, asf, dv, wmv, mov, qt, 3g2, 3gp, 3gp2, 3gpp, gsm, mpg, mpeg, mp4, m4v, mp4v, cmp, divx, xvid, 264, rm, rmvs, flv, mkv, ogm. 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.