TheMajk Postad 27 juli 2011 Postad 27 juli 2011 Hej alla. Mitt första inlägg får bli en fråga i ett litet projekt jag håller på med. Som så många andra nybörjare så vill jag hellre bygga en egen Dolly, och som så många andra så har jag tänkt 'PVC räls'.... MEN! Så såg jag den här videon; (och rälsen ifråga: K-Flex ) Min fråga blir således, är det någon som har några tips om vart man börjar leta efter någon liknande typ av solid gummislang som ändå är någorlunda formbar? tack på förhand. // m. 0 Citera
Fredrik1234 Postad 27 juli 2011 Postad 27 juli 2011 Hej alla. Mitt första inlägg får bli en fråga i ett litet projekt jag håller på med. Som så många andra nybörjare så vill jag hellre bygga en egen Dolly, och som så många andra så har jag tänkt 'PVC räls'.... MEN! Så såg jag den här videon; (och rälsen ifråga: K-Flex ) Min fråga blir således, är det någon som har några tips om vart man börjar leta efter någon liknande typ av solid gummislang som ändå är någorlunda formbar? tack på förhand. // m. En VVS-butik? 0 Citera
TheMajk Postad 27 juli 2011 Författare Postad 27 juli 2011 En VVS-butik? Ok, får börja där - något tips om vad man ska fråga efter så man inte låter som en total idiot? :) 0 Citera
Fredrik1234 Postad 27 juli 2011 Postad 27 juli 2011 Det bästa är att säga att man ÄR en komplett idiot inom ämnet och förklara att du håller på med en filminspelning. Det gjorde jag igår när jag var inne i en sybehörsbutik för skaffa prylar, som jag inte kunde namnet på, till en greenscreen. Med lite tur så har dom internet i butiken, om du då har länken till filmen på nätet så kan du ju bara säga att du skulle vilja ha något likande "gummirör" som i filmen. Lycka till:-) 0 Citera
P-G Postad 29 juli 2011 Postad 29 juli 2011 Jag har också letat efter nåt liknande, är det ingen som har nåt bra tips? I mitt fall behöver slangen inte hålla för att sitta på dollyn. Jag kan gå bredvid. Vill gärna att den ska vara lättarbetad som på videon i första inlägget 0 Citera
JohnOchLarsson Postad 15 september 2011 Postad 15 september 2011 gummislang är superbra som räls. 0 Citera
ao-media.se Postad 4 oktober 2012 Postad 4 oktober 2012 Är det någon som har byggt en egen? eller har bra tips på delar å så? =) 0 Citera
kalle112 Postad 13 oktober 2012 Postad 13 oktober 2012 Någon som har tips på slang som man kan använda som räls? 0 Citera
Sebastian Saury Postad 21 oktober 2012 Postad 21 oktober 2012 nu utgår jag från att det är en dolly med minst 1 person på, i detta fall så är slang och annan mjukt material värdelöst som räls, vid en åkning vill man ha en så solid och balanserad åkning som det bara går och det får man inte om underlaget är mjukt och ännu mindre om rälsen är mjuk, gå in på GFs hemsida och kolla deras Pipor och gör liknande, det är inte svårt att bocka rör i metall om man vill ha kurvad räls, och är det raka pipor man vill ha då är det ju ennu enklare=) 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.