Antowaan Posted July 20, 2011 Share Posted July 20, 2011 Hej Jag har en Panasonic HDC-SD100 Full HD kamera och tänkte börja filma lite mer seriöst med den. Typ vlogg. ;) Jag funderar på att köpa en portabel mikrofon till kameran eftersom jag ska göra mina videor själv. Finns det någon modell ni rekomenderar? Eller ska jag skippa det och skaffa något annat? Ber om ursäkt om det redan finns liknande inlägg i forumet, men jag hittade inget. Mvh Anton 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
StenR Posted July 20, 2011 Share Posted July 20, 2011 Finns lista på mikar här: Video | Ljud | Mikrofoner kameramontage Scandinavian Photo:: Videomic Pro och Sennheiser MKE400. Vill du ha riktig lågbudget så köp en på Claes Ohlson: VoIP-mikrofon. Om du ska spela in på kort avständ från kameran så är säkert den interna miken helt ok. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Antowaan Posted July 22, 2011 Author Share Posted July 22, 2011 Tack StenR! Scandinavian Photo verkar vara en riktigt bra sida för allt inom filmskapande. Visste bara inte om den innan. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts