visbymannen Posted July 4, 2011 Share Posted July 4, 2011 Hej jag har en 550D med magic lantern och en röde mikrofon Mikrofoner Röde videomikrofon problemet är när jag spelar in ljudet är det väldigt lågt även om personen står 2-3 meter ifrån kameran. mina inställningar i magic lantern är. - Audio meters on - analog gain 26 db - L Digitalgain 0 db - R digitalgain 0 db - AGC off - Input source auto INT / ext - mic power on low Z - output volume 6db - monitoring usb on. PÅ röde mikrofonen har står den på on. Vad ska jag ställa in för att inspelnings ljudet skall vara högre? för just nu hör man det knappt när man lägger in det på datorn. tack för svar ber om ursäkt för stavfel o särskrivning. MVH// Johannes 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
StenR Posted July 4, 2011 Share Posted July 4, 2011 Det fanns en ljudbugg i någon ML version som är löst i senare versioner. Se också om det finns någon switch bakom luckan på Videomicen där du kan ställa in förstärkningen. Fungerar inget av detta så får du nog investera i en Videomic Pro... 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
visbymannen Posted July 4, 2011 Author Share Posted July 4, 2011 finss det något sätt att stänga av AGC utan magic lantern? Med AGC upplever jag ett visst brus i ljudet. :-/ 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
visbymannen Posted July 4, 2011 Author Share Posted July 4, 2011 Har den senaste verisionen av ML vad jag kan se. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts