anders10 Posted July 3, 2011 Share Posted July 3, 2011 Hej! Gick in och kollade på DSLR Film Noob Han har ganska häftiga och vettiga tips för enmansfilmaren där! Riktigt bra tycker jag i alla fall! Min fråga.. Går man in där och klickar på Audio så visar han i tredje filmen uppifrån en DSLR-Splitter. Han förklarar hyfsat tydligt men eftersom jag är "mindre tekniskt begåvad".. undrar jag om någon ljudgud här kan förklara det på ren svenska!? Man skall alltså dela upp ljudet i två kanaler för att försäkra sig..om vad? Tacksam som vanligt! Anders 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mattihp Posted July 3, 2011 Share Posted July 3, 2011 Försäkra sig om att det inte peakar. Man kan ha en safekanal som är inställd på några db lägre. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
anders10 Posted July 4, 2011 Author Share Posted July 4, 2011 Aha ok! Tack för det. Anders 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts