Gå till innehåll

Ny liten kortfilm/teaser


Gahmberg

Recommended Posts

Nu är jag här igen för att återigen posta ett nytt inlägg, då jag inte fått några kommentarer på de senaste inläggen så har jag faktiskt ingen aning om vad ni tycker om "filmerna". Jag är ju som jag tidigare nämnt väldigt ny inom området och vill hela tiden lära mig, och jag är i nuläget ganska beroende av kritik av er filmkunniga. Annars har jag ingen aning om vad jag bör tänka på, vad som ska förbättras eller vad som är bra!

 

Den här kortfilmen är väl mer ett litet test med tracking. Har varit sugen ett tag på att göra en "zombiefilm" (som många redan gjort), så därför gjorde jag en liten kort teaser/trailer eller vad man nu kan kalla det, för att sedan bygga vidare på. Tänkte senare göra en lite längre film på kanske 10-15 minuter. Nåväl, här kommer klippet, som sagt, all kritik uppskattas!

 

 

Länken ovan verkar strula. så kika på denna tills vidare: http://www.youtube.com/watch?v=1PeVVczu8NI

 

MVH Gahmberg

Länk till kommentar
Share on other sites

Nu är jag här igen för att återigen posta ett nytt inlägg, då jag inte fått några kommentarer på de senaste inläggen så har jag faktiskt ingen aning om vad ni tycker om "filmerna". Jag är ju som jag tidigare nämnt väldigt ny inom området och vill hela tiden lära mig, och jag är i nuläget ganska beroende av kritik av er filmkunniga. Annars har jag ingen aning om vad jag bör tänka på, vad som ska förbättras eller vad som är bra!

 

Den här kortfilmen är väl mer ett litet test med tracking. Har varit sugen ett tag på att göra en "zombiefilm" (som många redan gjort), så därför gjorde jag en liten kort teaser/trailer eller vad man nu kan kalla det, för att sedan bygga vidare på. Tänkte senare göra en lite längre film på kanske 10-15 minuter. Nåväl, här kommer klippet, som sagt, all kritik uppskattas!

 

 

Länken ovan verkar strula. så kika på denna tills vidare: YouTube - ‪Short movie - Poisoned‬‏

 

MVH Gahmberg

 

Mycket proffsig produktion. Nu är jag inte någon större fan av zombiefilmer utan har bara tittat på det tekniska, inte berättelsen.

 

Filmen börjar bra men sen försöker ni er på en "kranrörelse", förmodligen utan någon mini-jib eller liknande och för hand. Resultatet blev skakigt och sen hängde fokus inte med. Klipp direkt från ansiktet till cykeln utan den där höjningen av kameran, då tror jag resultatet blir lite bättre. Jag ger en svag 4:-)

Länk till kommentar
Share on other sites

Tack, kul!

 

Inledningen är precis som du säger skakig, detta på grund av att jag fick agera skådespelare och fick överlämna kameran till en ovan. (inte för att jag är supervan heller) Hade en tanke att visa en miljö bakom då höjningen sker, och med dålig utrustning blev heller inte resultatet bra. Borde kanske som du sa struntat i det och övergått direkt till cykeln, men mijön bakom kändes viktigare än att det skakade.

 

Tack för din kritik, uppskattas jättemycket! : -)

Länk till kommentar
Share on other sites

tyckte den var mkt bra, bra foto och klipp, och du fick fram en bra stämning genom filmen. :) gillade tjejen som spelade, dock blev det lite fånigt när hon började skjuta, är det något jag skulle ändra på skulle det vara det.. ;)

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...