Gå till innehåll

Behöver snabb hjälp!


mvincent

Recommended Posts

Jag ska beställa en panasonic AG-HMC40/41 i PAL format. Den kommer beställas ifrån Australien och han som säljer den har satt priset och portot men eftersom det är ifrån Australien så vet jag inte om jag borde förvänta mig mer avgifter p.g.a vikt, storlek eller bara tull problem.

 

Behöver hjälp ganska snart (inom 9 dagar)

 

PS. Om ni vet ungefär vad avgifterna kommer kosta (om det finns några) så skulle jag uppskatta att få veta det.

 

Och tack på förhand

 

-MVincent

Länk till kommentar
Share on other sites

Aldrig beställt elektronik som skickas från annat land, vad jag vet så finns det ju vissa lagar inom ämnet att handla elektronik utanför Sverige. Vet att jag blev stoppad iallafall när jag varit i USA och köpt en kamera, dem sa att man inte får föra in sånt eller vad dem sa. Så nu i fortsättningen tar jag alltid med mig ett tomt minneskort och en tomkamera väska och plåtar där nere så dem inte tror att jag köper hem produkten för att sälja vidare.

 

Vet ej dock hur det är med tullar och sådant, måste väll finnas på tullverkets hemsida ?

Länk till kommentar
Share on other sites

Internethandel från ett land utanför EU - Tullverket [NS4 version]

 

Moms tillkommer med 25%. Det är ingen tull på kameror, objektiv har däremot 6,7%tullsats. Dessutom tillkommer postens hanteringsavgift 90-100kr har jag för mig.

Ibland händer det att posten missar att förtulla paket, men det ska man inte räkna med.

När paketet kommit in i landet får du ett brev från posten som du ska svara på (email går bra) och berätta vad det är i paketet och dess värde (kan vara bra att veta vad avsändaren har skrivit för belopp).

Länk till kommentar
Share on other sites

Storyteller: Men är det samma med att beställa från Ebay?

Jag tänker mest på deras "Ebay buyer protection" som säger att jag kan få tillbaka pengarna om jag inte får varan inom 1 månad efter betalning. Men jag skulle höra med min syster som kan ganska mycket om att köpa ifrån andra länder.

 

 

GutteG: tack för informationen... trodde jag skulle bli ruinerad av tull verket, haha.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...