filip-blom Postad 25 juni 2011 Postad 25 juni 2011 Hallå hallå alla filmälskare/skapare! Nu är det så att jag och några polare har startat ett litet projekt som vi pysslar med på våran fritid. Vi har nämligen startat en helt egen youtubekanal där vi kommer att posta filmer som vi spelar in och redigerar på egen hand :) Just nu finns det inte så värst mycket att hänga i granen, bara två korta testfilmer för att försöka få allt att funka och få lite mer kunskap osv innan vi beger oss ut och börjar filma vårt stora manus som ligger och skräpar. Vore jätte tacksamt ifall ni kikade in och kollade igenom, för att sedan lämna lite kritik på vad vi kan tänkas göra bättre och vad som ser bra ut :) http://www.youtube.com/studiobedroom MVH Fille 0 Citera
Tolin Postad 25 juni 2011 Postad 25 juni 2011 180-graders-regeln! Sen är det ju fokus och stabilisation, men sånt är svårt med DSLR om man inte köper speciell utrustning. Vad mer... Ljudet? Det mesta hänger ju på utrustningen i ert fall - Det märks att ni begränsas mycket av just det. Annars såg det ju helt okej ut, kanske dra ner lite på färgkorrigeringen? :) 0 Citera
filip-blom Postad 25 juni 2011 Författare Postad 25 juni 2011 Åh härligt med lite respons :) Ska självklart ha detta i åtanke! Vår utrustning är inte den bästa så att säga, filmar med en Nikon D3100 som saknar ljudingång så vi kan inte koppla in en mikrofon till den. Blir väldigt mycket surr från kamera och vind i den inbyggda :( Men vi försöker lösa ljudupptagning på något sätt, försöka hitta någon extern inspelare. Det där med färgkorrigeringen ska jag också tänka på :D Man blir så lätt "självblind" eller va jag ska kalla det när man sitter här förlänge :) Så tack för din respons! Alltid kul att få lite feedback på vad man kan göra bättre osv :D 0 Citera
filip-blom Postad 25 juni 2011 Författare Postad 25 juni 2011 Ser helt ok ut. Bygg/köp någon sorts stabilisering dock så ni minimerar "mobiltelefon-effekten" (CMOS rolling shutter). Det ska vi tänka på :) För mig att jag såg någon tutorial på hur man byggde en egen på indymogul förut. Är det annars svindyrt att köpa sig en färdig? 0 Citera
Tolin Postad 25 juni 2011 Postad 25 juni 2011 Det ska vi tänka på :) För mig att jag såg någon tutorial på hur man byggde en egen på indymogul förut. Är det annars svindyrt att köpa sig en färdig? http://kaffebrus.com/ftv-110b-1509.html Billigt och bra, och så blir fokusering så mycket enklare med Follow Focus Annars kan du ju kolla in Flycam på Ebay, det är faktiskt inte så stor skillnad mellan den och Glidecam, förutom tusenlapparna i priset dvs. 0 Citera
filip-blom Postad 25 juni 2011 Författare Postad 25 juni 2011 alright! Schyssta grejjer! Ska kika runt lite och kolla vad man hittar =D 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.