Gå till innehåll

Vegas 5.0


Mart

Recommended Posts

  • 3 veckor senare...

tycker vegas är ett helt ok redigeringsprogram. jävligt lätt att använda. kan göra mkt med det. går snabbt att redigera. inga förrenderingar för att kunna se det du gjort osv. många saker i tex premiere tycker jag dom har gjort onödigt krångligt om man jämför med vegas. du kan ju ladda ner testversionen och prova själv om du inte redan gjort det

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag började redigera med Pinnacle Studio. Men p.g.a att Studio har en tendens att vilja "hänga sig" på min dator provade jag Vegas. Mitt första projekt var en film från Nyårsafton. Den var på 50 minuter oredigerad. Jag höll på en hel kväll med Vegas och ändå blev slutresultatet inte ens hälften så bra som med Studio. På nåt sätt så blandade programmet 16:9-format med 4:3-format så ett fåtal klipp blev 4:3. Filmen blev till sist 13 minuter kan tilläggas. Jag upplever Vegas svårare att lära sig. Jag har även testat Premiere men det var ännu svårare. På min nivå vill jag kunna dela klipp, lägga till effekter och musik. Jag tror Vegas klarar mer saker så du kommer nog inte växa ur programmet i första taget.

För nybörjare kan jag annars rekommendera Studio. Jag saknar inga funktioner i det programmet mer än att det skulle vara lite stabilare. Jag har märkt att ju fler klipp man har desto större risk för att bli utslängd. Jag har en hyfsad dator (P4 3,0 Ghz och 1024 RAM)

Länk till kommentar
Share on other sites

Har hållt på med Vegas 4.0 och 5,0 några år och jag är fortfarande förstummad över hur bra och komplett programmet är. Håller just på att avsluta en långfilm med surroundmix med Vegas, och den är hur stabil som hellst. Något som man verkligen uppskattar. Visst har den krachat nån enstaka gång, men autosave har räddat dagen dessa gånger. Du har ljud- och bildpluggar så man kommer igång riktigt fint. Övergångar är ren fröjd att göra jämfört med t.ex Premiere. Jag använder den t.o.m för ljudinspelning när jag gör låtar. Kort sagt man kan göra nästan allt i redigeringsväg, och programet är så genomtänkt att man behöver sållan titta i manualen.

Man skall dock ha en snabb dator gärna med dubbla skärmar för att få flyt på det hela. Jag har en Dell 8200 laptop 1.6 MHz och den är för klen, men Vegas rullar på ändå.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...