Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Hej

Jag undrar hur mycket det kostar att redigera ett projekt? Tar man betalt per timme, per projekt eller per inspelad band? Hur mycket tar man då?

I detta fall gäller det ett event som är filmat på fem dv-band o och ska klippas ner till en ca en timme plus ett inslag på ca 5-10-minuter. Inget avancerat. Vad tar man som redigerare?

Postad

Per inspelat band kan du ju räkna bort ganska snabbt då det inte har så mycket med någonting alls att göra. Jag skulle debitera kunden för varje effektiv timme som jag lagt ned på projektet. Det hela beror ju givetvis på hur pass noggrann klippning det ska vara, är det en timme långt så är det väl inte samma efterfrågan för perfektion som det är för en reklamvideo (för ett event) t ex. Men som sagt, ta betalt per timme och se till att det täcker utrustningen som du köpt in (eller delar av den) för det specifika projektet, samt en lön som du tycker är vettig.

Jag förutsätter att du inte jobbar med det professionellt, utan att det är ett fritidsprojekt, är det annat så får du nog söka dina svara hos någon annan, alternativt sätta dig ned och budgetera, ta fram ett vettigt pris själv.

Postad

Hej Smörgåsmannen. Precis, det är bara ett fritidsprojekt och ett extrajobb. Utrustningen har jag haft sen länge. En Macbook pron Final cut och en extern hårddisk. Vad kan en vettig timlön ligga på då?

Och vad tar proffsen för timlön?

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...