Djuriic Postad 19 juni 2011 Postad 19 juni 2011 Hej! Den här frågan har säkerligen kommit upp 100tals gånger, har försökt söka fram posterna eller googla dem men men.. Det är så att jag behöver filmkamera för dokumentär filmning där jag kommer både ha stilla motiv och sen när jag är "on the move", Budgeten jag har är max 5000kr (ju mindre ju bättre), är nybörjare när det gäller med kamerorna så jag är glad med all hjälp jag får från er! Tack i förhand 0 Citera
Mattihp Postad 19 juni 2011 Postad 19 juni 2011 Vart kommer du visa den färdiga filmen? Kommer du behöva koppla in mikrofon i kameran eller kommer du ta ljud helt externt? 0 Citera
Djuriic Postad 19 juni 2011 Författare Postad 19 juni 2011 Den färdiga filmen kommer jag förhoppningsvis visa upp på statlig television och diverse föreningar, Blir nog att jag kopplar in en mikrofon i Kameran kommer i princip vara själv i den här dokumentärs filmningen. Om jag nu förstår rätt med Extern och koppla in en mic (ja jag är inte så brigtheaded :) ) 0 Citera
StenR Postad 19 juni 2011 Postad 19 juni 2011 Inte mycket att välja på i den prisklassen men Sony HDR-CX160 kan kanske vara något. 0 Citera
Mattihp Postad 19 juni 2011 Postad 19 juni 2011 Den färdiga filmen kommer jag förhoppningsvis visa upp på statlig television och diverse föreningar, Blir nog att jag kopplar in en mikrofon i Kameran kommer i princip vara själv i den här dokumentärs filmningen. Om jag nu förstår rätt med Extern och koppla in en mic (ja jag är inte så brigtheaded :) ) Statlig TV så kan det bli externt svårt i den prisklassen eftersom de inte vill ha något hårt komprimerat. Det kan du nog nästan redan nu slå ur hågen. SVT har ju förvisso vissa produktioner som fått vara med genom "content is king" där innehållet varit såpass viktigt att den tekniska kvaliten kunnat ses som godtagbar. Men ang. de andra så vet vi nu att du kommer behöva mikrofonjack i kameran iaf. 0 Citera
Pehrbau Postad 19 juni 2011 Postad 19 juni 2011 SVT har ju förvisso vissa produktioner som fått vara med genom "content is king" och kanske att man ingår i "kretsen" 0 Citera
Mattihp Postad 19 juni 2011 Postad 19 juni 2011 och kanske att man ingår i "kretsen" Definitivt. 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.