Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Hej!

Den här frågan har säkerligen kommit upp 100tals gånger, har försökt söka fram posterna eller googla dem men men..

Det är så att jag behöver filmkamera för dokumentär filmning där jag kommer både ha stilla motiv och sen när jag är "on the move", Budgeten jag har är max 5000kr (ju mindre ju bättre), är nybörjare när det gäller med kamerorna så jag är glad med all hjälp jag får från er!

Tack i förhand

Postad

Den färdiga filmen kommer jag förhoppningsvis visa upp på statlig television och diverse föreningar, Blir nog att jag kopplar in en mikrofon i Kameran kommer i princip vara själv i den här dokumentärs filmningen. Om jag nu förstår rätt med Extern och koppla in en mic (ja jag är inte så brigtheaded :) )

Postad
Den färdiga filmen kommer jag förhoppningsvis visa upp på statlig television och diverse föreningar, Blir nog att jag kopplar in en mikrofon i Kameran kommer i princip vara själv i den här dokumentärs filmningen. Om jag nu förstår rätt med Extern och koppla in en mic (ja jag är inte så brigtheaded :) )

Statlig TV så kan det bli externt svårt i den prisklassen eftersom de inte vill ha något hårt komprimerat. Det kan du nog nästan redan nu slå ur hågen. SVT har ju förvisso vissa produktioner som fått vara med genom "content is king" där innehållet varit såpass viktigt att den tekniska kvaliten kunnat ses som godtagbar.

Men ang. de andra så vet vi nu att du kommer behöva mikrofonjack i kameran iaf.

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...