Gå till innehåll

ljus i after effects?!


chadden

Recommended Posts

skulle behöva hjälp med en grej... Jag ska filma en scen där en man går ombord på ett rymdskepp och vill därför skapa något slags motljus som personen går in i. Det är inte meningen att själva "skeppet" ska synas utan vill bara ha ett starkt ljus. Då jag inte har någon bra lampa för detta, undrar jag därför hur jag bäst gör detta. Kan jag tex göra ljuset i after effects?, och isåfall hur. vill ju att personen som går mot ljuset ska synas och att ljuset skapar en skugga bakom honom om ni förstår. haha är dålig på att förklara men snälla ge mig tips, är ni snälla.

Länk till kommentar
Share on other sites

Finns säkert 100 olika sätt...

 

1. Filma mot greenscreen, frilägg i After Effects, låt AE skapa skuggan (via AE-lampa eller kopia av lagret i 3D), lägg på fuskljus i AE...

2. Filma mot vitt lakan (belys lakanet med alla lampor du hittar), frilägg med Luma Key, skapa skuggan i AE (via AE-lampa eller kopia av lagret).

3. Ljuset kan du skapa på en massa sätt, filma av lakanet eller filma av en lampa eller göra det helt i AE.

 

//Max

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...