Gå till innehåll

Ht 81 mick


Bendjiieee

Recommended Posts

Vad är yt?

Generellt så brukar den typen av mickar (extremt billiga noname-mickar från Kina) vara nothing but skräp...& den här verkar inte vara nåt undantag. Har inte använt den själv, men informationen jag hittade sade att den inte var nåt vidare. Den har väldigt dålig frequensgång, & jag hittade massor av folk som hade problem med den. Dock så kostar den ju som redan sagt bara 200:-, så jag skulle inte säga att den inte är värd sitt pris, men frågan är om det räcker?

Länk till kommentar
Share on other sites

Ljudet låter inte så krispigt eller jättebra. Men helt godtagbart i mitt tycke. Prisvärt om man skall göra något där kvalitet inte är högsta prioritet. Jag tyckte Röde-micken lät något bättre i

men tror det mest har med akustiken att göra.

 

Om man inte har råd att köpa NTG-2 eller NTG-3 än så verkar det inte vara ett dumt val. Låter betydligt bättre än audio technicas.. Plus för batteridrift!

 

Hojta till om du beställer och om säljaren samfraktar!

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 2 månader senare...

har gjort några tester med min Röde NTG-2 mot HT-81. Röden har klart krispigare och tydligare ljud, men jag tycker att HT-81 utan tvekan slår de ljud som folk verkar få ut från Röde Videomic osv.

 

Praktiskt också med mic-hållaren för kameran vilken jag kommer använda för min NTG-2 :D

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...