pgw70 Posted June 2, 2011 Share Posted June 2, 2011 Jag har tyvärr kan jag nog säga filmat 2 timmar med JVC GY-HM700 i full HD och i .mov när jag vet att AVID inte riktigt gillar varandra. Hade jag insett och kommit ihåg detta hade jag spelat in allt i Mp4 format. Nu är det som det alltid är. Importerar ett klipp i 1:1 MXF i AVID men får bara ljudet och en vit skärm. Codecs saknas naturligtvis men vilket? Jag har sökt men hittar ingen relevant information. kör PC, Windows 7 med Avid Mediacomposer 5 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Max_H Posted June 2, 2011 Share Posted June 2, 2011 Prova: http://www.convergent-design.com/Updates/tabid/1650/Default.aspx Dom har en mjukvara som gör en rewrap. Prova en fil först, har sett lite skumma grejer hända i PPro/AE men det kanske funkar i Avid. /Max 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pgw70 Posted June 3, 2011 Author Share Posted June 3, 2011 Vad gör den för typ av skumma saker? Är det förresten ens värt att konvertera till .avi eller mp4? Kvalitetsförlust? 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
StenR Posted June 3, 2011 Share Posted June 3, 2011 En rewrap ska väl inte förändra själva videoinnehållet? Svårt att hitta information om konvertern på hemsidan men så här stod det på en annan sajt: "Can I convert from QuickTime to MXF file format? Yes, Convergent Design has written a QT → MXF converter, which operates only on the MAC. You can download the free converter at: http://www.convergent-design.com/downloads/FileConverter.zip A PC version of this converter is planned for a future release." 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Max_H Posted June 3, 2011 Share Posted June 3, 2011 Så vitt jag vet gör den en re-wrap = Noll förlust. Konstiga saker är att man får 2st digitala dropouts var 9: e frame. Oklart om det är en bugg i Adobes dekoder eller hos Convergent Design. Syns med en gång och det kostar inget att försöka... //M 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pgw70 Posted June 4, 2011 Author Share Posted June 4, 2011 Detta tycks fungera och det verkar vara snabbt också. Jag har ju ca: 100GB med data. Återkommer med resultat och dropframes om det existerar. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pgw70 Posted June 4, 2011 Author Share Posted June 4, 2011 Programmet från convergent-design fungerar inte på alla .MOV filer trots att det är inspelat vid samma tillfäller och samma kamera. .txt filen säger att man inte hittar filerna. Har provar flera olika vägar men samma felmeddelande. Fungerar det att konvertera till annat format via t.ex. Procoder? Sonys egna XDCAM mjukvara? Andra Converters som fungerar ? (MOV-MXF) 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts