Gå till innehåll

Avid media composer


pgw70

Recommended Posts

Jag har tyvärr kan jag nog säga filmat 2 timmar med JVC GY-HM700 i full HD och i .mov när jag vet att AVID inte riktigt gillar varandra.

Hade jag insett och kommit ihåg detta hade jag spelat in allt i Mp4 format.

 

Nu är det som det alltid är.

Importerar ett klipp i 1:1 MXF i AVID men får bara ljudet och en vit skärm.

 

Codecs saknas naturligtvis men vilket? Jag har sökt men hittar ingen relevant information.

 

kör PC, Windows 7 med Avid Mediacomposer 5

Länk till kommentar
Share on other sites

En rewrap ska väl inte förändra själva videoinnehållet? Svårt att hitta information om konvertern på hemsidan men så här stod det på en annan sajt:

 

"Can I convert from QuickTime to MXF file format?

Yes, Convergent Design has written a QT → MXF converter, which operates only on the MAC. You can download the free converter at: http://www.convergent-design.com/downloads/FileConverter.zip A PC version of this converter is planned for a future release."

Länk till kommentar
Share on other sites

Så vitt jag vet gör den en re-wrap = Noll förlust.

 

Konstiga saker är att man får 2st digitala dropouts var 9: e frame. Oklart om det är en bugg i Adobes dekoder eller hos Convergent Design.

 

Syns med en gång och det kostar inget att försöka...

 

//M

Länk till kommentar
Share on other sites

Programmet från convergent-design fungerar inte på alla .MOV filer trots att det är inspelat vid samma tillfäller och samma kamera.

.txt filen säger att man inte hittar filerna.

 

Har provar flera olika vägar men samma felmeddelande.

 

Fungerar det att konvertera till annat format via t.ex. Procoder? Sonys egna XDCAM mjukvara?

 

Andra Converters som fungerar ? (MOV-MXF)

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...