Gå till innehåll

Ntg-2 med h4n?


GrandTerun

Recommended Posts

Tjena,

funderar på att köpa ljudutrustning som kommer användas mestadels för filminspelningar.

 

Har läst en del på forumet ang mickar och kommit fram till att röde ntg-2 verkar vara värd pengarna (runt 2000).

Det bästa och enklaste är för mig att spela in med en annan källa än kameran och har då kommit fram till välkända H4n (runt 3000 kr).

 

Är dessa bästa alternativen just nu i den prisklassen?

Andra frågan är hur bra fungerar dessa två tillsammans? Har läst lite och vissa verkar få problem med låga och dova ljudinspelningar?

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag använder själv främst två NTG2 mickar när jag spelar in. Oftast körs de direkt in kameran, men det händer att jag även spelar in dem på HD-MD och då driver jag dem med batteri.

 

Detta är ett par väldigt bra riktmickar med ett brett spektrum. De bästa i prisklassen jag har använt. Dock är de väldigt vindkänsliga. Puffskyddet hjälper inte, inte heller pälsen speciellt mycket. De hjälper för småvindar som man knappt märker av. Då zepelinare är alternativet till micken om du är utomhus.

 

När vi kommer till "dovheten" så kan man bass-cuta dem, då försvinner detta.

 

Kan rekommendera dem.

H4an vet jag inget om.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...