Gå till innehåll

Problem med Mocha


Recommended Posts

tjenare allihoppa

 

Jag har försökt att göra en explosion i after effects genom att följa Andrew Cramers tutorial nr.111 i hans hemsida. Enligt hans tutorial så ska man exportera klippen från AE till JPEG (Sequence) då när jag öppnar klippet i mocha så får jag detta felmeddelandet (An error has occured whilst rendering: Failed to texture image)

 

vad är lösningen

 

tack för hjälpen

 

MVH

ali

Länk till kommentar
Share on other sites

Tjenare

 

Jag håller på med en explotion scen, problemet är när jag importerar ett explotion klipp från (ACTION ESSENTIALS) så är det en svart bakgrund (transparant), med en explotion eller vad nu det är för effekt.

I övningarna från youtube så ser jag att så fort dom lägger klippet i Composition så försvinner det svarta bakgrunden automatiskt, bara det som ska synas finns kvar. För min del när jag ska lägga klippet i composition så är det svarta bakgrunden kvar, då måste jag höger klicka på klippet sedan klicka Blending Mode sedan Screen då försvinner svarta backgrunden men bilden blir lite genomskinnligt och det förstör hela grejen. Och det är för att jag inte kan importera klippet i orginella extensionen (.mov), vet inte varför, jag får felmeddelande, då så överför jag klippet från MOV till AVI då kan jag importera klippet men jag tror då AE inte förstår svarta backrunden som transparant nå mer.

 

Vad är lösningen

 

tack för hjälpen

 

MVH

ali

Länk till kommentar
Share on other sites

Action Essentionals mediat (åtminstone Essentials 2) är .mov (Quicktime-filer) med alphakanal - dvs en inbakad transparens. Exporterar du dem som AVI måste du välja AVI with Alpha annars ersätts bakgrunden med svart (eller vad du har för bakgrund).

 

Både After Effects och Mocha ska kunna läsa Quicktime-filer direkt, det låter som du borde installera om Quicktime 7.6 till att börja med.

 

//Max

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...