Orixeds Postad 18 april 2011 Postad 18 april 2011 Hej! Jag är ute efter en bra Full-hd kamera som jag ska använda för att spela in när vi åker longboard i höga hastigheter, uppemot 80km/h. Systemkamera/videokamera? Jag är alltså ute efter en kamera som går att filma stillastående alternativt på en dolly(slider) eller stativ. Hamnar fokuset där jag vill ifall jag har systemkamera? Hjälp! 0 Citera
Mattihp Postad 18 april 2011 Postad 18 april 2011 Skärpan hamnar där du ställer det på en systemkamera. Om du skall ha en kamera statiskt eller på stativ/slider så låter det finemang med en systemkamera. 0 Citera
transistor_tom Postad 24 april 2011 Postad 24 april 2011 Ska ni ha kameran med er när ni åker? köra handkamera och vara beredd att filma det som händer, när det händer? Oplanerat. Då skulle jag gå på en videokamera. Ska ni däremot göra planerade scener med en fast kamera alt planerad åkning kan ni börja fundera på systemkamera som Mattihp skriver 0 Citera
Mattihp Postad 25 april 2011 Postad 25 april 2011 Om ni ska köra vild kamera så kanske de där GoPro HD-kamerorna kan vara något. Relativt billiga och hanterar rörelse bra. 0 Citera
Martin Oller Postad 25 april 2011 Postad 25 april 2011 Under 10 000! Plocka upp en ok videokamera + en gopro. Eller ta en chansning med 550D+kit lens, men då får du räkna med att planera shots på ett helt annat sätt. 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.