Roland S Postad 9 april 2011 Postad 9 april 2011 Jag har första gångenen filmat på SDHC kort. Jag har via kortläsaren på min redigeringsdator försökt få in det på mitt redigeringsprogram Adobe Premiere Elements 4. Jag har gjort inställningarna för anpassat format, alltså Hdv. Det enda som går att överföra ärstillbider i jpg format. Hur gör jag, för att få in sekvenserna i programet? 0 Citera
Roland S Postad 9 april 2011 Författare Postad 9 april 2011 Jag har en Canon Legria HF200 Jag ser att den spelar in i MTS filer. 0 Citera
Roland S Postad 10 april 2011 Författare Postad 10 april 2011 Tack Max, jag kommer att installera en nyare version under kommande vecka. Återkommer därefter. 0 Citera
Roland S Postad 11 april 2011 Författare Postad 11 april 2011 Du hade rätt Max. Du är fantastisk duktig, jag ser att du hjälper många. Jag har installerat Adobe Premiere Elements 8. Det gick snabbt i överföringen från mitt SDHC minneskort på 16 Gb. Det röda linjen över sekvenserna på tidlinjen renderades automatiskt till grön linje. Det enda jag undrar över, är att det spelas upp lite aning segt i program monitorn. Är det någon inställning som jag bör göra? 0 Citera
Max_H Postad 11 april 2011 Postad 11 april 2011 Hänger på datorn... AVCHD är tungt att spela upp, tyvärr (i princip hänger allt på CPU:n, men även att du har minst 2GB ram och eget grafikkortsminne). Det är trots allt 4.5x fler pixlar än ex vanlig DV, plus en mycket tuffare kompressionsalgoritm. Tyvärr är 7:an och 8:an lite seg i jämförelse med 9 som fått massor av optimeringar för just AVCHD. Du kan testa att ladda ner en testversion av 9 för att se om det fungerar bättre på din dator. Annars kvarstår att koda om materialet till en annan codec, lämpligen MPEG2, som är lättare att spela upp. //Max 0 Citera
Roland S Postad 11 april 2011 Författare Postad 11 april 2011 Tusen tack, jag fortsätter att följa dina råd 0 Citera
Roland S Postad 17 april 2011 Författare Postad 17 april 2011 Jag installerade test varianten av Adobe Premiere Elements 9. Den fungerar fantastiskt bra, en stor och klar förbättring efter 8:an. Jag har nu köpt 9:an, och installerat den. Nu är det ett nöje att redigera igen, allt går snabbt och smidig. Den dator jag har den är endast för redigering, den köpte jag ifjol höstas och betlade runt 24-tusen för den. Tack Max_H, för de rekommendationer du gav mig för lösa problemet 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.