Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Jag har första gångenen filmat på SDHC kort. Jag har via kortläsaren på min redigeringsdator försökt få in det på mitt redigeringsprogram Adobe Premiere Elements 4. Jag har gjort inställningarna för anpassat format, alltså Hdv. Det enda som går att överföra ärstillbider i jpg format. Hur gör jag, för att få in sekvenserna i programet?

Postad

Du hade rätt Max. Du är fantastisk duktig, jag ser att du hjälper många.

Jag har installerat Adobe Premiere Elements 8. Det gick snabbt i överföringen från mitt SDHC minneskort på 16 Gb. Det röda linjen över sekvenserna på tidlinjen renderades automatiskt till grön linje.

Det enda jag undrar över, är att det spelas upp lite aning segt i program monitorn. Är det någon inställning som jag bör göra?

Postad

Hänger på datorn... AVCHD är tungt att spela upp, tyvärr (i princip hänger allt på CPU:n, men även att du har minst 2GB ram och eget grafikkortsminne). Det är trots allt 4.5x fler pixlar än ex vanlig DV, plus en mycket tuffare kompressionsalgoritm. Tyvärr är 7:an och 8:an lite seg i jämförelse med 9 som fått massor av optimeringar för just AVCHD. Du kan testa att ladda ner en testversion av 9 för att se om det fungerar bättre på din dator. Annars kvarstår att koda om materialet till en annan codec, lämpligen MPEG2, som är lättare att spela upp.

//Max

Postad

Jag installerade test varianten av Adobe Premiere Elements 9.

Den fungerar fantastiskt bra, en stor och klar förbättring efter 8:an.

Jag har nu köpt 9:an, och installerat den. Nu är det ett nöje att redigera igen, allt går snabbt och smidig.

Den dator jag har den är endast för redigering, den köpte jag ifjol höstas och betlade runt 24-tusen för den.

Tack Max_H, för de rekommendationer du gav mig för lösa problemet

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...