Gå till innehåll

När och Fjärran, kamera?


Perran

Recommended Posts

Hejsan!

Är det någon som vet vad när och fjärran använder för kameror?

Jag tänkte exempelvis på när det gör skidreportage och åker i backen, använder dom då dom stora tunga Betacam eller dylikt? eller använder de möjligtvis Mini-DV/dvcam ?? Någon som vet.

Ska själv göra skidreportage men kanske inte i klass som när och fjärran=)

/Perran

Länk till kommentar
Share on other sites

Hej. Nu är jag inte kunnig innom När&fjäran och deras utrustning! Men jag har VÄLDIGT svårt att tro att dom skulle asa me en DVC-PRO kamera med i backen och en stedycam eller liknande (som man borde behöva för ett längre repotage om skid/snowboard åkning). En PD-150 eller PD-170 är mycket mer troligt en vanlig kamera i dessa sammanhang tror jag! Och bildkvalitén är det inget fel på om du skall ha det till ovannämt!

 

Mvh/ Maritn L

Länk till kommentar
Share on other sites

Hej!

Jo, dom har faktisk en DVC-PRO (fet kamera) kamera i skidbackarna i när & fjäran.

Det ser rätt så udda ut när dom flyger fram i backarna med en sån kamera, och man måste nog va ganska skillad på skidor. Om man ska ha koll på backen andra åkare och samtidigt hålla kameran och se vad man filmar.

 

Men det är sanningen.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...