Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Jag har ingen firewireport på min laptop, men vill föra över DV material. Har läst att det finns firewireportar att köpa men blir inte klok på allt. Massa olika överföringshastigheter och sånt.

Har en ACER EMACHINES E727 PD 2.3 4GB bärbar dator. Är det då möjligt att lösa detta?

Postad

On du har en lucka för Expresscard eller PCMCIA i din laptop så finns det firewire-portar att köpa. Men vanliga sladdadaptrar från Firewire till USB tror jag inte funkar alls för video. Det enda som *kan* funka är en extern konverteringsburk som denna: http://www.dustinhome.se/pd_5010462837.aspx men läs på först och ta den på öppet köp...

Postad

Okej, det dumma är att jag hade detta problemet för några år sen också, men fixade det på en polares dator.

Är uttaget till expresscard samma som man kan stoppa in SD kort? såfall har jag sådant uttag.

Accepts secure digital (SD),

multimediacard (MMC), memory stick (ms), memory stick PRO (ms PRO), xD-picture card (xD)

står det i manualen till datorn. Funkar det?

Postad
Okej, det dumma är att jag hade detta problemet för några år sen också, men fixade det på en polares dator.

Är uttaget till expresscard samma som man kan stoppa in SD kort? såfall har jag sådant uttag.

Accepts secure digital (SD),

multimediacard (MMC), memory stick (ms), memory stick PRO (ms PRO), xD-picture card (xD)

står det i manualen till datorn. Funkar det?

Nej, expresscard är en stor lucka. Du har ingen sådan på din modell. En PINNACLE STUDIO MOVIEBOX är nog din enda chans på din dator.

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...