Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Ett försök att efterlikna en scen från en animeserie. Med tanke på hur många misstag som gjordes (kameran flyttades, exponering/ljus förändrades, etc) så tycker jag vi lyckades helt okej och har lärt oss vår läxa när vi kommer göra liknande grejer i framtida projekt. Feedback mottages gärna, vill göra det så brutalt och komiskt som möjligt.

Kamera: Canon 550D

Post produktion: Premiere Pro och After Effects CS5

Youtube: http://www.youtube.com/watch?v=-sjg3M7l9II

Vimeo:

http://i52.tinypic.com/25fhxko.png

Postad

Hej david!

Hade ett Tamron 17-50mm med f/2.8 hela vägen, fick dock exponera ner till ca f/7 då jag inte har några ND-filter än. Croppade med ett gratis preset från Video Copilot där man lägger det på ett adjustment layer i After Effects och den gör allt åt en. Det här är 2.40:1.

Postad
Hej david!

Hade ett Tamron 17-50mm med f/2.8 hela vägen, fick dock exponera ner till ca f/7 då jag inte har några ND-filter än. Croppade med ett gratis preset från Video Copilot där man lägger det på ett adjustment layer i After Effects och den gör allt åt en. Det här är 2.40:1.

Objektivet gjorde det väldigt snyggt. Vad går ett sånt på?

Hur gjorde ni stekpannan som flög och träffade han? 3d?

Postad

vet inte vad objektivet går på nytt, jag köpte det begagnat för 2500 kr.

Tobias kastade stekpannan på riktigt så den träffade en stolpe som vi hade satt upp. Sen suddade jag ut stolpen och klippte in Eric som rycker till med huvudet och sen faller ihop. sen handlar det bara om att tajma båda klippen med varandra.

Postad
vet inte vad objektivet går på nytt, jag köpte det begagnat för 2500 kr.

Tobias kastade stekpannan på riktigt så den träffade en stolpe som vi hade satt upp. Sen suddade jag ut stolpen och klippte in Eric som rycker till med huvudet och sen faller ihop. sen handlar det bara om att tajma båda klippen med varandra.

Jaha, smart gjort.

Mycket rotoscoping då förstår jag? :P

Postad

nej, inte särskilt. masken runt stolpen tog väl knappa minuten. dock så tog det lite tid med eric eftersom kameran hade flyttats. dock så gick det hyffsat snabbt eftersom jag körde en difference matte istället för att rotoscopa eftersom bilden var statiskt.

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...