jenkolainen Postad 16 mars 2011 Postad 16 mars 2011 Hejsan! Jag är en riktig amatör på det här och har ett stort problem. Jag har 4 filmklipp som har alldeles för lågt ljud. Jag måste öka volymen på filmklippen men förstår inte hur. Jag har förstått att det går att göra det i de dyrare filmredigeringsprogrammen, men jag har inte, och kommer inte ha användning för det i framtiden. Jag behöver endast höja volymen i klippen, inget annat. Därför undrar jag: * Finns det någon genväg till att fixa detta? * Finns det något gratisprogram att använda? * Kan någon snälla hjälpa mig??? // Jennifer 0 Citera
Christian van Caine Postad 16 mars 2011 Postad 16 mars 2011 Undantagslöst alla redigeringsprogram/klipprogram klarar det, det är den absolut mest grundläggande funktion som finns. Vad använder du nu? 0 Citera
snibbc0re Postad 18 mars 2011 Postad 18 mars 2011 Det finns många gratisprogram som klarar av det. En kortsiktig lösning är att tanka ner Sony Vegas 90 dagars trial. Där kan du höja volymen på klipp om inte jag minns fel. Sen kan du ju köpa det om du är nöjd med det. Skulle dock rekommendera Adobe Premiere. Om du inte lyckas lösa de så kan du ju alltid spela in ljudet från klippen i t.ex audacity, och höja där. Fast då får du synka allt sen :) 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.