Gamepost Posted March 6, 2011 Posted March 6, 2011 Hej! Jag undrar kan man visa sin film BARA på sin stads bio? Jag har hört att en av forumen har visat sin film BARA i Jönköpings biograf (http://forum.voodoofilm.org/showthread.php?t=29480), går man bara dit och frågar de om de skulle visa sin film? Hur funkar processen? 0 Quote
Sarista Posted March 6, 2011 Posted March 6, 2011 ja man brukar kunna hyra en biosalong, gå dit och fråga 0 Quote
Hat on lady Posted March 6, 2011 Posted March 6, 2011 Gör en skön deal med din lokala biografägare. Om du går genom deras huvudkontorsbokare (ex SF) får du pröjsa typ 3 000 kr i timmen. Erbjud din lokala biografägare 1 000 kr in moms eftersom du och de andra inblandade inte tar ut lön för detta. Dock så kommer du troligtvis inte att få sälja biljetter. Det är mycket lättare att få hyra under lågsesong, dvs maj och framåt. Gärna innan de ordinarie visningarnar börjar. 0 Quote
VisionMediaGroup Posted March 18, 2011 Posted March 18, 2011 Till min film premiär, så hyrde jag Svenska film institutet. Hyrde i ca 3 tim, gick väl på 6000:- eller nått. Detta var så att säga en "Olaglig" film, men inge problem där inte. 0 Quote
Gamepost Posted April 4, 2011 Author Posted April 4, 2011 Jag undrar hur man köper då biljetter, är det vanliga bio biljetter och isåfall vart går pengarna? 0 Quote
JohnOchLarsson Posted August 16, 2011 Posted August 16, 2011 Man kan alltid praoa på biografen, säga att man håller på med en film, och sedan vips så får man visa den utan att man behöver betala en endaste slant. det fungerade för mig i alla fall;) 0 Quote
Recommended Posts