Dickie Postad 5 mars 2011 Postad 5 mars 2011 Vad tycker Voodoo om detta program? Tips på bättre/mer prisvärda alternativ? http://video-editing-software-review.toptenreviews.com/cyberlink-powerdirector-p1137-video-4.html 0 Citera
StenR Postad 5 mars 2011 Postad 5 mars 2011 Cyberlink är ingen etablerat proffsprogram precis utan en utväxt från ett företag som började sälja dvdspelar-program en gång i tiden. Det är säkert helt ok och kan visst utnyttja CUDA för snabb rendering och har proxies och så men jag skulle nog testa det noga först innan jag satsade på det. Och något proffsverktyg är det inte. 0 Citera
Dickie Postad 6 mars 2011 Författare Postad 6 mars 2011 Tack för svar Då står det alltså mellan Premiere och Pinnacle. Är det värt att lägga dubbla pengarna på Premiere? 0 Citera
StenR Postad 6 mars 2011 Postad 6 mars 2011 Det beror väl på vad du vill göra, ska du bara klippa ihop semesterfilmerna så är Pinnacle helt ok. Vad har du för kamera? Vet ärligt inte vad Premiere Elements klarar nuförtiden. Sony Vegas är ett alternativ till. 0 Citera
Jan Gissberg Postad 17 mars 2011 Postad 17 mars 2011 Jag har Cyberlink PowerDirector, Premiere Elements, Sony Vegas och Pinnacle. Programmen är snarlika men det finns vissa skillnader. Använder du minneskort och därmed AVCHD-format får du problem med alla programmen för det blir för tungt för datorn. Cyberlink påstår att deras program är optimerat för formatet, men jag tycker skillnaden mot de andra programmen är marginell i det avseendet. Själv föredrar jag Pinnacle för det är så lättjobbat. Dock har inte det multiplespår så att du kan klippa mellan parallella filmspår som exempelvis Premiere har. Mitt förslag är att du laddar hem versioner som du kan testa en månad. 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.