Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Cyberlink är ingen etablerat proffsprogram precis utan en utväxt från ett företag som började sälja dvdspelar-program en gång i tiden. Det är säkert helt ok och kan visst utnyttja CUDA för snabb rendering och har proxies och så men jag skulle nog testa det noga först innan jag satsade på det. Och något proffsverktyg är det inte.

Postad

Tack för svar

Då står det alltså mellan Premiere och Pinnacle. Är det värt att lägga dubbla pengarna på Premiere?

Postad

Det beror väl på vad du vill göra, ska du bara klippa ihop semesterfilmerna så är Pinnacle helt ok. Vad har du för kamera? Vet ärligt inte vad Premiere Elements klarar nuförtiden. Sony Vegas är ett alternativ till.

• 2 veckor senare...
Postad

Jag har Cyberlink PowerDirector, Premiere Elements, Sony Vegas och Pinnacle. Programmen är snarlika men det finns vissa skillnader. Använder du minneskort och därmed AVCHD-format får du problem med alla programmen för det blir för tungt för datorn. Cyberlink påstår att deras program är optimerat för formatet, men jag tycker skillnaden mot de andra programmen är marginell i det avseendet. Själv föredrar jag Pinnacle för det är så lättjobbat. Dock har inte det multiplespår så att du kan klippa mellan parallella filmspår som exempelvis Premiere har. Mitt förslag är att du laddar hem versioner som du kan testa en månad.

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...