Hat on lady Postad 25 januari 2011 Postad 25 januari 2011 Hejsan. Vi ska spela in Strindbergs "Fröken Julie" som långfilm med start den 13e juni. Vi kommer att använda en Red One kamera och har fått låna ett slott i Laholm att spela in på. Filmen kommer att utspela sig 1927. Eftersom regissören och A-foto är i Stockholm söker jag en storyboardstecknare i Stockholm. Som det ser ut just nu så har vi ekonomi till att göra en film men inte till lön. Men jag kommer att söka en större summa pengar från SFI när filmen är färdigklippt till löner för de som arbetat med filmen. De som arbetar med filmen kommer även att få ett samarbetsavtal där de är berättigade till del av vinsten beroende på nedlagd tid. Manuset kommer att vara klart den 15e februari. Fråga gärna om det är något eller skicka ett mess till mig om det låter intressant. Samma team spelade in novellfilmen "Amalia" se nedan. Amalia, trailer Vänliga Hälsningar Mattias Dimfelt, Producent 0 Citera
StenR Postad 25 januari 2011 Postad 25 januari 2011 Och varför söker du inte pengarna först? 0 Citera
Hat on lady Postad 26 januari 2011 Författare Postad 26 januari 2011 Eftersom varken jag, regissören eller A-foto har gjort långfilm tidigare så vi har små chanser att få stöd nu. Vi har fått rådet att söka när filmen är färdigklippt så att SFI kan se resultatet. 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.